شناسهٔ خبر: 113724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دهگلان عنوان کرد:

افزایش سطح بهره‌مندی از جاده‌ آسفالته روستایی به بالای ۹۰ درصد در دهگلان

عملیات روکش آسفالت راه روستایی - کرمانشاه رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دهگلان گفت: با اجرای پروژه‌های راه روستایی در این شهرستان، امسال و سال آینده سطح بهره‌مندی از جاده‌های آسفالته روستایی در دهگلان افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کردستان) وریا محمدی امسال و سال آینده را سال تحول در احداث راه‌های روستایی عنوان و اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام، میزان بهره‌مندی از راه‌های آسفالته در شهرستان به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.

محمدی وضعیت شهرستان در حوزه بهره‌مندی از راه‌های آسفالته را نسبت به میانگین استانی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در صورت بهره‌برداری از پروژه‌های تعیین شده ۱۷ درصد به سطح بهره‌مندی شهرستان افزوده خواهد شد. وی به پروژه‌های در دست اقدام حوزه راهداری در شهرستان دهگلان اشاره کرد و گفت: ۴۰ کیلومتر احداث راه آسفالته در سطح شهرستان تعریف شده که تا پایان سال ۱۴۰۲به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به اتمام پروژه راه روستایی گزگزاره اشاره کرد و افزود: این مسیر ۶ کیلومتر بود که در چند روز قبل عملیات آسفالت آن پایان یافت و زیربار ترافیک رفت. وی افزود: مسیر رامُل، سراب‌ دوکل و گزگزاره علیا هم در برنامه توسعه‌ای اداره راهداری است.

محمدی ادامه داد: هم اکنون پیمانکار در مسیرهای گرگانه و حاجی آباد از توابع بخش بلبان آباد مشغول کار است و در بخش مرکزی هم مسیر سراب شهرک ترمیم و روکش خواهد شد و در مسیرهای چیلک، چغماغدره و ابراهیم آباد عملیات آسفالت انجام می‌شود. وی در ادامه عنوان کرد: تلاش می‌کنیم پروژه‌های باغچه مریم، دلک، سرخه جوب، قشلاق خداکرم و بریاخان را هم به نتیجه برسانیم.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دهگلان به وضعیت جاده دهگلان ـ بلبان آباد اشاره کرد و گفت: این مسیر از سال ۱۳۹۶ به مسیر اصلی ارتقا یافته است که حذف نقاط حادثه‌خیز در دو مسیر قاضی‌آباد و سرنجیانه از برنامه‌های راهداری در سال جاری است.