شناسهٔ خبر: 113742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

پیش‌بینی احداث ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر کهک استان قم / بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ورجان اوایل سال آینده

نهضت ملی قم11 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر کهک را موردتوجه قرار داد و گفت: ۳۰ هکتار برای احداث این واحدها اختصاص ‌یافته است که ظرفیت احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی در شهر کهک وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی، درباره آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار داشت: اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان طبق زمان‌بندی انجام‌شده در حال اجراست و به‌زودی نخستین واحدهای این طرح به مردم واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها، احداث تک‌واحدی از نقشه‌های اجرایی اراضی ۵۶۰ هکتاری حذف‌ شده است، تصریح کرد: قیمت تمام‌شده این واحدهای مسکونی به ‌زودی مشخص و اطلاع ‌رسانی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر کهک را مورد توجه قرار داد و افزود: ۳۰ هکتار برای احداث این واحدها اختصاص‌ یافته است و می‌توانیم ۱۰۰۰ واحد در کهک احداث کنیم.

وی گفت: پالایش افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز آغاز و در حال تزریق اراضی برای احداث واحدها برای آنان هستیم.

صادقی در ادامه با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی روستای ورجان، خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت تعلل‌ها  و تأخیر در زمان‌بندی‌ها در احداث پل این تقاطع، هزینه اجرای این پل به ۲۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی بازنگری طرح این تقاطع غیرهمسطح را موردتوجه قرارداد و گفت: به‌منظور کاهش گره‌های ترافیکی آینده این طرح، پروژه مورد بازنگری قرار گرفت و در شورای ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت؛ مدت‌زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه بوده که امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه برای احداث این تقاطع پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آن با قدرت در حال اجراست، یادآور شد: ۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد این تقاطع بوده که با تعدیل حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.