شناسهٔ خبر: 113745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز اعلام کرد:

فعالیت ۴ اکیپ راهداری در محور کرج- چالوس

انسداد محور کرج- چالوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: در پی وقوع سیلاب و بسته شدن محور کرج- چالوس، ۲۰ نیروی راهدار در قالب چهار اکیپ مشغول ریزش‌برداری و پاکسازی محور هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز) علی زندی‌فر از آماده‌باش راهداران استان البرز به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب خبر داد و اظهارکرد: هشدارهایی درخصوص احتمال بارش باران، آبگرفتگی و جاری‌شدن سیل در معابر برونشهری و راه‌ها دریافت کردیم که بر این اساس از روز چهارشنبه، پنجم مرداد کلیه نیروهای راهدار در قالب ۱۸ اکیپ در آماده‌باش هستند و  گشت‌زنی در راه‌ها به طور مداوم برقرار است.

وی با اشاره به بارش‌های رگباری شب گذشته در محور کرج- چالوس و مسدود شدن این محور، گفت: در پی این بارش ۱۸ نقطه از محور در راه اصلی و راه‌های روستایی  از جمله محور نوجان، کندر قدیم، مابین دوراهی نوجان تا آدران در سه نقطه، پل چوبی، پیچ شاندیز، تویل یک، پنج، تونل کسیل و محور سیرا- کلوان- کلها دچار ریزش و رانش شد که بلافاصله،  ۲۰ نیروی راهدار در قالب  چهاراکیپ‌ راهداری با به‌کارگیری انواع ماشین‌آلات راهداری به محل‌های حادثه اعزام و مشغول ریزش‌برداری و رفع انسداد راه‌ها هستند.

این مسئول با تاکید براینکه خوشبختانه با مدیریت، هوشیاری و حضور به موقع نیروهای راهدار آسیبی به کاربران جاده‌ای وارد نشده است، افزود: درحال حاضر سه اکیپ در محور اصلی و یک اکیپ در راه‌های روستایی این محور مشغول پاکسازی و رفع انسداد نقاط ریزشی هستند.

زندی‌فر با تاکید بر اینکه درحال حاضر امکان تردد در محور کرج- چالوس وجود ندارد، افزود: برای جلوگیری از هرگونه تردد با هماهنگی با پلیس‌راه، محور آتشگاه به نوجان که محور کمکی کرج- چالوس هست هم تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

زندی‌فر با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی بارندگی‌ها تا روز دوشنبه ادامه دارد، از شهروندان و کاربران جاده‌ای خواست تا در شرایط ناپایدار آب‌وهوایی فعلی از انجام سفرهای غیرضروری به‌ویژه در نقاط کوهستانی و حاشیه مسیل‌ها و رودها خودداری و قبل از انجام سفر از طریق سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضع جوی راه‌ها اطلاع پیدا کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خاطرنشان کرد: شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های این اداره‌کل به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تمام مردم و پیگیر هرگونه حوادث احتمالی در راه‌های استان است.