شناسهٔ خبر: 113747 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

پایان عملیات حج ۱۴۰۱ با پذیرش آخرین پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره)/ جابجایی بیش از ۳۹ هزار زائر بیت الله الحرام در ۱۶ روز

فرزادی پور سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام پایان عملیات حج امسال با میانگین ۱۱ الی ۱۲ پرواز روزانه گفت: بیش از ۳۹ هزار زائر بیت الله الحرام در مدت ۱۶ روز به کشور مراجعت کردند.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ شمس الدین فرزادی پور سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  «هما» در آیین تکریم خدمتگزاران ضیوف الرحمان که صبح امروز هشتم مرداد ماه برگزار شد ، با تسلیت و تعزیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام و تسلیت فوت هموطنان سیل اخیر و خیرمقدم به  مهمانان گفت:  آخرین پرواز برگشت در ساعت ۵و ۵۰ دقیقه بامداد امروز در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برزمین نشست و عملیات حج ۱۴۰۱ به پایان رسید.

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: عملیات حج امسال جمعی بود و بیش از ۱۰ دستگاه هم هدف تلاش کردند  تا این عملیات بزرگ در شرایط ویژه و با حداقل تاخیرها و کمترین مشکل انجام شود.

فرزادی پور گفت: پرواز های رفت در مدت ۲۱ روز و با ۱۶۲ فروند پرواز از ۱۸ مقصد فرودگاهی کشور انجام شد.

وی گفت: در عملیات حج امسال دو ویژگی بسیار مهم داشتیم ویژگی اول آماده سازی ترمینال سلام بود که درزمان کوتاه و خارج از تصور ترمینال آماده بهره‌برداری شد و زائرین بیت الله‌الحرام با شرایط مناسب از ترمینال سلام فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اعزام شدند.

وی با اشاره به توصیه اکید وزیر راه و شهرسازی برای انجام  یک حج راحت وبا بهترین کیفیت برای زائران در فرودگاه های کشور گفت: مجموعه فرودگاه های تلاش کردند تا به شایستگی زائران خانه خدا را بدرقه کنند.

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در طی ایام حج چندین تعویض موتور داشتیم که در کمترین زمان با تلاش های مهندسان تعمیر و نگهداری و رزمندگان این عرصه با نیت خالص و تلاش مجاهدانه انجام شد و به ناوگان اجرایی عملیات حج پیوست.

فرزادی پور بیان کرد: در عملیات حج امسال برخی از عوامل اجرایی درگیر کرونا شدند و با توجه به بدی آب و هوا که در روزهای پایانی حج مواجه بودیم با مدیریت خالص و تلاش مجاهدانه با کمترین مشکل مواجه شدیم وعملیات حج آبرومندانه انجام شد.

وی افزود: در پروازهای برگشت فشار مضاعفی به مجموعه تحمیل شد و عملیات برگشت در ۱۶ روز با میانگین ۱۱ الی ۱۲ پرواز روزانه انجام شد که عملیات بازگشت با تعداد۱۴ پرواز در روز هم انجام شده است که  با این تعداد پرواز جابجایی ۳۹هزار۵۴۸ نفر از مجموعه  ۱۷ ایستگاه  پروازی و ۱۱ هزار۲۵۰ نفر از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد.