شناسهٔ خبر: 113811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۴ ماه اول سال جاری صورت پذیرفت:

افزایش۱۶ درصدی تردد در راه های مواصلاتی مازندران

مازندران رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ثبت بیش از ۲۳۴ میلیون تردد و افزایش ۱۶ درصدی آن در سطح محورهای استان مازندران طی ۴ ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن هاشمی خاطر نشان ساخت: برابر آمار بدست آمده از ۱۰۶ سامانه تردد شماری منصوب درمحورهای استان مازندران طی چهار ماه سال جاری بیش از ۲۳۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان در حال تردد  بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی  خاطرنشان ساخت: همچنین تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در زمان یاد شده در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته در حدود ۴۷ درصد افزایش داشته و به بیش از ۲۱ میلیون ۶۷۶  هزار تردد رسیده است.

هاشمی پرترددترین محورهای استان طی بازده زمانی مذکور را کریدور نکا، ساری، قائمشهر، بابل و آمل اعلام کرد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران همچنین اعلام کرد:  بیش از ۱۷ میلیون و ۷۳۵ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه سنگین در محور های استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد حاکی از این است که به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ وسیله نقلیه سنگین در استان تردد داشته اند که نشان دهنده افزایش ۲ و نیم درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده است.

 وی افزود: بررسی سرعت متوسط در محورهای استان طی ۴ ماه نخست سال جاری حاکی از آن است بیشترین میزان تخلفات سرعت در محورهای گلوگاه- بهشهر، نکا- بهشهر و بابل- بابلسربه وقوع پیوسته است.

هاشمی گفت: بیش از نیمی از تردد های بین استانی صورت گرفته در استان مازندران مربوط به محور های مواصلاتی با استان های تهران و البرز یعنی محور های هراز و سواد کوه و کندوان بوده است و حدود ۴۶ درصد آن مربوط به ورودی و خروجی شرقی و غربی استان و حدود ۴ درصد از تردد ها با استان سمنان از طریق محور کیاسر بوده است.

گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده است و محور های شریانی استان پر تردد ترین محور ها از لحاظ تردد وسایل نقلیه سنگین در تیر ماه سال جاری بوده اند.