شناسهٔ خبر: 113819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درپی بارش‌های اخیر استان اعلام شد:

رفع ۱۰ مورد انسداد در سطح راه‌ها و بازگشایی ۷ دستگاه پل جاده‌ای در استان قم

خبر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد: با حضور شبانه روزی ۵۰ نفر عوامل اجرایی و بهره مندی از ۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، طی مدت بارشهای اخیر در استان قم، به رفع انسداد راه‌ها، پل‌های آبرو و زیرگذرها و امداد رسانی به خودروهای گرفتاراقدام شد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، درپی وقوع بارش‌های شدید اخیر که موجب آبگرفتگی، برخی از محورها، پلهای زیرگذر وحرایم جاده‌ای استان قم شده بود، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ضمن اعلام بازگشایی ورفع انسداد اکثر راه‌های استان قم اظهار داشت: تنها محور روستایی صفر آباد قمرود( از سمت رودخانه قره چای ) مسدود است که آن شاالله بزودی بازگشایی خواهند شد.

وی افزود: با توجه به آمادگی حداکثری عوامل اجرایی این اداره کل که از چندروز گذشته و درپی هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به تشکیل اکیپ‌های واکنش سریع اقدام شده بود، نسبت به رفع ده مورد انسداد جاده‌ای و بازگشایی ۷ دستگاه پل آبرو و زیرگذر و امداد رسانی به خودروهای گرفتار،  اقدام شد .

فراهانی  تصریح کرد: طی دوشبانه روز متوالی، ده اکیپ ثابت و سیار، متشکل از ۵۰ نفر عوامل اجرایی و ۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، وظیفه دشوار جلوگیری از انسداد محورهای جاده ای استان قم را به عهده داشته اند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به برخی از محورهای مواصلاتی استان که با شدت بارش و سیلابی شدن مواجه بوده اند پرداخت و گفت: آزادراه و جاده قدیم قم تهران، محور قمرود، آزادراه قم، گرمسار، قم کاشان، کمربندی امام علی ع شهرستان قم  و ... در زمره مسیرهای جاده‌ای استان بوده اند که شاهد بیشترین میزان آبگرفتگی و اختلال در تردد مقطعی بوده اند .

حسین زنجیرانی فراهانی  در پاسخ به اینکه اقدامات صورت گرفته در قالب چه فعالیتهایی بوده، ابراز داشت: جمع آوری آب‌های سطحی از سطح راه و زیرگذرها که به دلیل غلظت رسوبات به دشواری انجام شد، پاکسازی سطوح جاده‌ای از موانع ایجاد شده ( تانکر آب، مصالح ابنیه مجاور راه و ..) و ... در زمره فعالیت‌های این اداره کل طی این مدت و همچنین حفر کانال و احداث خاکریز قبل از وقوع بارش‌ها جهت هدایت سیلابها به خارج از سطح راه، به عنوان اقدامات پیشگیرانه بوده است .

وی با بیان این مهم که از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل متبوع طی مدت بارشها به امداد رسانی تعدادی  خودروهای گرفتار در سیلاب اشاره کرد وگفت: بحمدالله با توجه به هشدارهای صادره و کسب آمادگی حداکثری توسط عوامل امدادی، هیچگونه حادثه منجر به جرح و فوتی در سطح راههای استان گزارش نشده و تعدادی از کاربران گرامی در راهدارخانه ها مستقر و پس از فروکش بارشها به ادامه سفر اقدام کردند.

فراهانی در خاتمه از تمامی عزیزانی قصد سفر دارند درخواست کرد: ضمن توجه به اطلاعیه های صادره از سوی سازمان هواشناسی، قبل از اقدام به سفر با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی می باشد تماس و از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.