شناسهٔ خبر: 113876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان:‌

سیل اخیر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به راه‌های استان کرمان خسارت زد

سيل مرداد ماه استان اصفهان معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاه ای استان کرمان گفت: براثر بارش شدید باران طی چند روز اخیر وبا توجه به حجم زیاد بارش و حجم آبی که به صورت سیلاب در مسیل‌ها روان شد، بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به راه‌های استان کرمان در حوزه راهداری خسارت وارد آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، علی عبدالهی در جلسه ستاد بحران استان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد گفت: وقوع سیل و جاری شدن سیلاب ها بیش از ۶۰ درصد محورهای روستایی استان کرمان را دچار آسیب جدی کرده است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در برآوردهای اولیه ای که از شهرستانهای حوزه شمال استان داشته ایم، خسارات در مجموع حوزه راهداری راههای اصلی و روستایی حدود یکهزار میلیارد تومان برآورده شده است.

وی بیشترین میزان خسارت را در شهرستان رفسنجان اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان خسارت حدود ۲۶۶ میلیارد تومان مربوط به شهرستان رفسنجان است.

عبدالهی اظهار داشت: علاوه بر مشکلات و آسیب های راههای فرعی استان در بسیاری از مناطق آسفالت و شانه های راه های اصلی تخریب شده اند، همچنین بسیاری از پل ها و آبنماها یا تخریب شده و یا دچار مشکل شده اند که نیازمند تعمیرات اساسی هستند.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در ادامه افزود: اگر منطقه کویر لوت که تقریبا منطقه خالی از جمعیت می باشد را از استان کرمان کنار بگذاریم حدود ۷۰ درصد وسعت استان کرمان مناطق دارای شرایط کوهستانی هستند که علی رغم گستردگی زیاد به لحاظ ماشین آلات در این مناطق در یک وضعیت نامناسب به سر می بریم.

وی یادآورشد: باتوجه به کوهستانی بودن مسیرهای درگیر سیل ، استان ما در بحث ماشین آلات حوزه راهداری از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و برای بازگشایی مسیرها بشدت نیازمند تجهیزات و ماشین آلات جدید است.

عبدالهی افزود: با این حجم خساراتی که به شهرستان رفسنجان وارد شده است فقط با ۹ دستگاه ماشین سبک و سنگین در حال امدادرسانی به مردم هستیم .

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاه ای استان کرمان در پایان از وزیر کشور تقاضا کرد، از اعتبارات ستاد بحران استان برای تهیه ماشین آلات موثر در بحران مانند ماشین آلات راهسازی و راهداری استفاده شود.

عبدالهی از استاندار کرمان برای همکاری و همراهی جهت بازگشایی مسیرها و همچنین سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی، هلال احمر و...که در امدادرسانی یاریگر راهداران بودند تشکرو قدردانی کرد.