شناسهٔ خبر: 113883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

بهبود عملکرد سازمانی با ارائه خدمات الکترونیکی / آرشیو الکترونیکی برای ۴ میلیون برگ سند 

امیر پورحیدر- اصفهان رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از انعقاد قرارداد جدید آرشیو الکترونیکی چهار میلیون برگ از اسناد بایگانی در ستاد اداره کل راه و شهرسازی استان و ۲۵ شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده طی ماه‌های ابتدایی سال جاری اظهار کرد: با تلاش‌های بعمل آمده و بسترسازی لازم "میز خدمت الکترونیکی" این اداره کل فعال بوده و  تمامی خدمات لازم در یک درگاه واحد تجمیع شده و در اختیار ارباب رجوعان قرار دارد.  

وی افزود: دسترسی به این میزخدمت از طریق طریق نشانی http://isfahan.mrud.ir امکان پذیر است و  تمامی خدمات، شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، رویه ارائه شکایت، پیگیری و ... قابل مشاهده و بهره برداری است.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه پیاده سازی بایگانی دیجیتال این اداره کل در سال گذشته انجام پذیرفت، در ادامه این روند قرارداد جدید آرشیو الکترونیکی چهار میلیون برگ از اسناد بایگانی در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان و ۲۵ شهرستان منعقد شد.  

وی افزود: با این اقدام و تکمیل آرشیو الکترونیکی اسناد و پرونده های این اداره‌کل، علاوه بر افزایش بازده عملیاتی و کیفیت کار، شاهد رضایت کارکنان و اربارب رجوعان خواهیم بود.  

پورحیدر با اشاره به راه اندازی شبکه امن و ایجاد ارتباط پایدار فی مابین شبکه ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: برقراری ارتباط فنی با سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان، راه اندازی سامانه‌های سازمان ملی زمین و مسکن از جمله سامانه جامع، استعلام فرم (ج)، نوسا، سامانه یارانه و ... همچنین راه اندازی سامانه‌های این اداره‌کل از جمله اتوماسیون اداری، سیستم حضور و ... در همین بستر از اقدامات بعمل آمده در این رابطه بوده است.  

وی بیان داشت: از آنجایی که حجم تعاملات و تبادل اطلاعات روزمره در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از کثرت بالایی برخوردار است به صورت مستمر اتوماسیون اداری این اداره‌کل بروزرسانی و رفع مشکل می‌شود.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: امسال نیز نسخه اتوماسیون اداری ارتقا یافت و علاوه بر این اقداماتی شامل الکترونیکی نمودن فرم شکوائیه، فرم انتقال قطعی، دادخواست دیوان عدالت و... انجام پذیرفت.  

وی از دیگر اقدامات بعمل آمده به پروژه web Gis اشاره کرد و گفت: در این رابطه اقداماتی شامل تهیه و بروزرسانی نقشه راه‌های استان جهت چاپ در دفاتر، سازمان و ارگانها، تهیه تمامی شیپ فایل‌های رقومی طرح‌های ملی، پروژه‌های استانی، بروز رسانی نقشه‌های حریم و محدوده شهری و ...انجام شده است.