شناسهٔ خبر: 113920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان اعلام کرد:

تلاش براستفاده ازمحصولات تولیدی بومی خراسان جنوبی دراجرای طرح نهضت ملی مسکن

نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی بیست ویکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته با هدف تکمیل و پیوند زنجیره تولید مسکن در محل نمایشگاه بین المللی بیرجندآغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (خراسان جنوبی)،  بیست ویکمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته با هدف تکمیل و پیوند زنجیره تولید مسکن با حضور استاندار خراسان جنوبی ،مدیرکل راه وشهرسازی استان و جمعی از مسئولین در محل نمایشگاه بین المللی بیرجندآغاز بکارکرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این نمایشگاه بیان داشت:صنعت ساختمان جزو صنایع پیشران‌کشور می باشد که سهم  ۳۰ درصدی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و بیش از ۳۰۰ شغل نیز وابسته به این صنعت می باشد که حدودا به ازای هر ۶۵ متر زیر بنا و یا ساخت مسکن یک شغل ایجاد می شود.

وحید داعی افزود: بیش از ۷۳ هزار نفر در سطح استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۳۳ هزار نفر واجد شرایط این طرح شناخته شده اند و در حال حاضر استان خراسان جنوبی جزو استانهای پیشرو در تامین زمین‌مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان خراسان جنوبی با همکاری های صورت گرفته بین دستگاههای دولتی و بخش خصوصی تلاش بر این خواهد بود که از محصولات تولیدی بومی استان در اجرای این طرح استفاده شودو در همین راستا در شهر بیرجند از ظرفیت پیمانکاران و انجمن انبوه سازان جهت ساخت ۴۰۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی  ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه استفاده شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

لازم بذکر است اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی بعنوان متولی اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن  بهمراه بنیادمسکن انقلاب اسلامی،مدیریت امورشعب بانک مسکن و انجمن انبوه سازان استان با استقرار در نمایشگاه  به ارائه آخرین اقدامات و برنامه ها و پاسخگویی به سوالات هم استانی های گرامی اقدام خواهد کرد.