شناسهٔ خبر: 113921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:‌

۵۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها در استان قزوین انجام شد

ببینید/ خط کشی بلوار وروردی شهر اسلامیه توسط راهداران پرتلاش شهرستان فردوس معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از اجرای عملیات خط کشی در ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان طی تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، احسان شهبازی گفت:خط کشی راه‌ها یکی از مهم ترین راهکارهای ارتقای ایمنی جاده و کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری است که سالانه در حدود ۲هزار کیلومتر از راه‌های این استان انجام می شود.

وی اضافه کرد:یکی از عواملی که در اجرای مناسب عملیات خط کشی و ماندگاری بیشتر خطوط ترافیکی تاثیر دارد عبور نکردن وسایل نقلیه از روی این خطوط در ساعات اولیه خط‌کشی است که رانندگان باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

شهبازی ادامه داد:نصب ۲هزار و ۸۰۰ متر طول گاردریل جدید، ایجاد ۲هزار و ۳۰۰ متر طول شیار لرزاننده، نصب یک مورد روشنایی نقطه‌ای و دو چراغ چشمک زن، نصب ۱۲ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و ۶عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی از دیگر اقدامات این معاونت در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها طی تیرماه امسال بوده است.

وی گفت:به منظور بهسازی و ترمیم رویه راه‌های استان نیز در ماه گذشته ۲۰ باند کیلومتر عملیات روکش آسفالت در سطح راه های استان انجام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در همین مدت همچنین ۲هزار تن آسفالت گرم و ۳۱۰ تن آسفالت سرد جهت لکه گیری راه های استان قزوین به مصرف رسیده است.