شناسهٔ خبر: 113945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل راهداری استان اعلام کرد:

انجام بیش از ۱۴۰۰ معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه‌سنگین در استان ایلام

معاینه فنی خودروهای سنگین معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۴۰۰ معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ حافظ علی حسینی اظهار داشت: ایلام دارای ۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است که به منظور ارتقای ایمنی ترددجادهای و کاهش میزان آلودگی هوا، این مراکز زیر نظر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای تاسیس و راه اندازی شده اند.

وی افزود: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای(خودروهای سنگین و نیمه سنگین) در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰۰ برگ معاینه فنی وسایل نقلیه عمومی در این استان صادر و تعداد ۴۰۰ دستگاه نیز به علت آلایندگی خودروها و عیوب موتور دارای نقص فنی شناخته و رد شدند.

علی حسینی با اشاره به اینکه پس از اطمینان داشتن از وضعیت ایمنی خودرو، مجوز لازم برای تردد صادر می شود، تاکید کرد: این فرآیند شامل تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی(سنگین و نیمه سنگین) جاده‌ای استان است.