شناسهٔ خبر: 11395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

ابلاغیه موجب کارآمد شدن نظام مهندسی ساختمان خواهد شد / کیفیت ساخت و سازها مدنظر قانون نظام مهندسی نیست

 محمد رضا اخوان عبداللهيان مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی درخصوص ابلاغیه اخیر وزیر راه مبنی بر منع شرکت و نامزدی کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام کرد: این اقدام قطعا باعث پویاتر و کارآمدتر شدن این سیستم خواهد شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد: برای برگزای انتخابات نظام مهندسی در نهم مهرماه سال جاری طبق برنامه زمانبندی هیئت اجرایی عمل کرده و تمامی هماهنگی های شهرستانی را اعم از فراهم کردن امکانات و تجهیزات انجام داده ایم و درحال حاضر نیز در مرحله تشخیص صلاحیت نهایی هستیم که به محض تمام شدن آن اسامی را به طور رسمی اعلام می کنیم.

وی در ادامه با صحیح اعلام کردن روند فعلی انتخابات بیان کرد: به تصور من اگر هماهنگی بین دستگاه های مرتبط خصوصا امنیتی و پزشکی قانونی (برای اخذ استعلامات سلامت کاندیداها) بیشتر باشد انتخابات نیز با آسودگی بیشتری انجام خواهد شد.

اخوان عبداللهیان در این خصوص اضافه کرد: امیدواریم در انتخابات آتی دستورات مربوط به این بخش مانند بحث نرم افزاری و شیوه تبلیغات زودتر اعلام شود تا محدودیت زمانی برای برگزاری آن به وجود نیاید.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن استقبال از ابلاغیه اخیر وزیر راه مبنی بر عدم حضور مهندسان کارمند وزارت کشور و شهرداری‌ ها به عنوان نامزد هیئت مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی نیز افزود: علاوه بر اینکه این ابلاغیه از قانون منع دو شغله بودن کارمندان دولتی حمایت می کند، باعث کارآمدتر و پویاتر شدن این سیستم و کاهش دخالت های دستگاه های عمومی و دولتی بر این سازمان شده و تمرکز بر روی اهداف این نظام را بالا می برد.

اخوان عبداللهیان در طول سخنانش سازمان نظام مهندسی را یک سازمان خصوصی با رویکردی غیر انتفاعی دانست و گفت: این سازمان را جامعه مهندسین انتخاب کرده اند بنابراین هرچه که نهادهای دولتی و غیر دولتی بر روی تصمیم گیری هایش کمتر دخالت داشته باشند راندمان بهتری را از این بخش شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ساخت و سازها کیفیت درستی نداشته و مدنظر قانون نظام مهندسی نیستند بنابراین با این تغییر و تحول افرادی بر سر کار می آیند که باید تنها بر روی تحقق اهداف سازمان تمرکز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره حضور بازنشستگان وزارت راه و شهرسازی در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی اعلام کرد: به عقیده من هربخشی باید ترکیبی از نیروهای جوان و باتجربه باشد، نظام مهندسی حاصل تجربه و تخصص است و می طلبد که افراد جوان و با تجربه با هم کارکنند.

ناظر انتخابات نظام مهندسی استان خراسان رضوی در پایان تعداد کاندیدهای ثبت نام شده تا زمان فعلی را در استان ۱۶۲ نفر اعلام کرد و افزود: پس از صدور ابلاغیه مقام عالی وزارت تا کنون ۱۰ الی ۱۵ نفرتحت تأثیر این حکم قرار گرفته و باید انصراف دهند که بیشتر آن ها نیز عضو شورای شهر و روستا و شهرداری های استان هستند./

نظر شما