شناسهٔ خبر: 113959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه‌های روستایی ‌ اداره کل راهداری استان اعلام کرد:‌

رتبه دوم کشوری استان سمنان در نگهداری راه های فرعی و روستایی

11.jpg معاون فنی و راههای روستایی ‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه در این حوزه استحفاظی نزدیک به هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر راه فرعی و روستایی وجود دارد گفت: این اداره کل در سه ماهه اول سال جاری توانست بین ۳۵ اداره کل در سطح کشور، رتبه دوم نگهداری راه های فرعی و روستایی را کسب کند.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سمنان، محسن لشکری با بیان اینکه حفاظت و نگهداری از راه‌های ارتباطی بر احداث و ساخت جاده و محورهای مواصلاتی جدید ارجحیت دارد خاطر نشان کرد: در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیش از هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی وجود دارد که نزدیک به نهصد و پنجاه کیلومتر آن از نعمت آسفالت برخوردار است.

معاون فنی و راه‌های روستایی ‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اظهار داشت: راه های فرعی و روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می‌کند، به‌طوری‌که از آن به‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند و توسعه زیرساخت‌های آن از جمله نگهداری و بهسازی می تواند نقش مهم و ملموسی داشته باشد.

لشکری با اشاره به اینکه این اداره کل توانسته در سه ماهه اول سال جاری بین ۳۵ اداره کل سطح کشور رتبه دوم نگهداری راه های فرعی و روستایی را کسب کند افزود: کسب این رتبه براساس شاخص عملکردی حوزه نگهداری راه های فرعی و روستایی صورت می گیرد که در حوزه استحفاظی این اداره کل عملیات لکه‌گیری، رفع خرابی آسفالت، تکمیل و احیای خط‌کشی‌ها با اولویت خطوط میانی، شانه سازی و دیگر عملیات راهداری محوری مد نظر بوده است.

وی با تاکید به اینکه عمده این عملیات در محورهایی همچون سمنان-معلمان و دامغان-معلمان-جندق انجام شده، خاطر نشان کرد: عملیات روکش آسفالت محورهای حوزه استحفاظی هرسال به تناسب اعتبارات در برنامه قرار می‌گیرد و با توجه به سطح آسیب‌دیده رویه محورها و اولویت‌بندی انجام شده اقدام می‌شود.

لشکری  در پایان با بیان اینکه بهبود وضعیت راه‌ها می‌تواند به نوعی تضمین کننده اقتصاد یک منطقه باشد ، ادامه داد: برای رسیدن به نقطه ایده آل باید سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شود تا سطح خدمات ارائه شده به مردم از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد.