شناسهٔ خبر: 11398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهر آبادی در مراسم افتتاح مسکن مهر بوشهر اعلام کرد:

مسکن مهر نیازمند بیش از پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی

احداث واحد های مسکن مهر در شهر جدید پردیس قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: برای پرداخت تسهیلات بانکی طرح مسکن مهر، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي بوشهر احمد اصغری مهرآبادی ، در نشست شورای مسکن استان با اشاره به مشکلات تأمین زیرساخت آب، در طرح‌های مسکن مهر گفت:بسیاری از استان‌ها مثل بوشهر، در زمینه تأمین اعتبار اجرای طرح‌های آب و فاضلاب مسکن مهر مشکل‌ دارند.

قائم‌ مقام وزیر راه‌ و شهرسازی در این باره گفت : در دو سال گذشته، ۳۲ درصد طرح‌ های مسکن مهر در دولت یازدهم انجام‌شده، ضمن اینکه ۴۵ درصد واحد ها در حدود ۵۷۰ هزار واحد مسکن نیز در این مدت تحویل‌ داده شده است.

مهرآبادی با بیان اینکه از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر که قرار بود در کشور احداث شود، یک‌ میلیون و ۸۲۰ هزار واحد به پایان رسیده و ۴۸۰ هزار واحد، هنوز تکمیل‌نشده است،گفت:برنامه دولت، تکمیل طرح مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ است و برای اجرایی شدن این کار، به همکاری و تعامل دستگاه‌ های اجرایی مختلف نیاز داریم.

قائم‌مقام وزیر راه‌ وشهرسازی در طرح مسکن مهر، بیان کرد: در استان بوشهر نیز تکمیل ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر باقی‌مانده که انتظار می رود با حمایت استاندار و دیگر مدیران مربوطه، تا پایان خرداد ماه سال آینده، طرح‌های مسکن مهر بوشهر به پایان برسد.

مهرآبادی در مورد تسهیلات اختصاص‌ یافته به طرح مسکن  مهر گفت: در کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، مصوب شده برای کل پروژه‌ های طرح مسکن مهر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، نیاز است.

وی در مورد خدمات روبنایی طرح مسکن مهر ادامه داد: برای تکمیل خدمات روبنایی مسکن مهر مثل مسجد، مدرسه و کلانتری چهار هزار میلیارد تومان اعتبار، نیاز است.

قائم‌ مقام وزیر راه‌ و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: برای اجرای طرح یک هزار و ۵۵۰ باب مدرسه با هدف خدمات روبنایی مسکن مهر، عملیات اجرایی ۴۳۹ واحد شروع‌ شده و ۱۴۰ واحد را نیز تحویل داده‌ایم.

همچنین مهرآبادی در پایان گفت: عملیات اجرایی ۴۰۵ مسجد آغاز و ۱۹۱ باب مسجد، تکمیل و تحویل‌ داده شده ضمن اینکه عملیات ساخت ۵۰ کلانتری شروع و ۲۱ واحد نیز تکمیل‌شده است.

نظر شما