شناسهٔ خبر: 113990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

جابجایی بیش از ۳ میلیون توسط ناوگان حمل و نقل مسافری در استان کرمان

جابجايي بيش از3 ميليون توسط ناوگان حمل و نقل مسافری در استان كرمان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار مسافر طی ۴ ماهه سالجاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده گفت: ۳ میلیون و ۷۳۰ هزارنفرمسافردر قالب ۲۲۰ هزار سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۹ درصدی را نشان می دهد.

عراقی زاده با توجه به آغاز موج هفتم کرونا درکشور و افزایش بیماران و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: استفاده از ماسک‌ درکلیه ناوگان نقلیه عمومی مسافری الزامی می باشد وهمه شرکت ها، رانندگان و مسافران ملزم به رعایت هستند.

وی اظهار داشت: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، نظارت و کنترل برعملکرد مدیران فنی، کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی، نظارت برعملکرد شرکت ها و موسسات مسافربری و رانندگان تحت پوشش و رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران در این مدت انجام شده است.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به سفرهای تابستانی و افزایش سفرها طرح کنترل و نظارت توسط کارشناسان این اداره کل با همکاری پلیس راه در محورهای مواصلاتی در حال انجام می باشد و با تخلفات در کمیسیون‌های مربوطه در اسرع وقت رسیدگی می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این که درحال حاضر مجموع ۴ هزارو ۵۳۶ دستگاه وسائط نقلیه عمومی مسافری استان وجود دارد، افزود: تعداد ۲ هزار و ۳۱۶ دستگاه سواری کرایه، یکهزارو ۳۴۵ دستگاه مینی بوس و تعداد ۸۷۵ دستگاه اتوبوس با ۴ هزارو ۲۲۱ راننده فعال آماده ارائه خدمات به مردم استان هستند.

عراقی زاده در پایان یادآورشد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانه در استان کرمان خواهد بود.