شناسهٔ خبر: 114005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

تخریب ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح راه‌های استان قم توسط قاچاقچیان

خبر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای استان قم با بیان اینکه ۷۰ دوربین ثبت تخلف در سطح راه های استان وجود دارد که ۱۱ دستگاه از آن‌ها استفاده می‌کنند، گفت: بیش از ۲۰ دستگاه دوربین که غالبا در مسیرهای تردد قاچاقچیان قرار داشته، تخریب شده اند و برای تعمیر هر یک باید هزینه سنگینی را متقبل شویم.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ازاستان قم، حسین زنجیرانی فراهانی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ، در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه در کمیسیون ماده۱۲ (رسیدگی به تخلفات حمل ونقل جاده ای )  با بارنامه‌های صوری برخورد می شود اظهار داشت: در حوزه بارنامه‌های صوری با دو نوع تخلف مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در نوع اول راننده پیش از ۱۲ ساعت به مقصد رسیده و بارنامه را باطل می‌کند، عنوان کرد: دومین تخلف نیز این است که بارنامه چاپ شده با بارنامه الکترونیک متفاوت است.

فراهانی  ادامه داد: راهکار مناسب برای مقابله با این نوع تخلفات ، همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی (سامانه سوخت گیری ) با سامانه بارگیری و هماهنگی درراستای مطابقت مسیر سوخت گیری است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با بیان به اینکه چند راهکار مقابله‌ای دیگر نیز وجود دارد که جزو پروژه‌های زمان‌بر هستند، مطرح کرد: تمام فرآیند اعلام بار در استان درحال مجازی شدن است.

زنجیرانی فراهانی افزود: متاسفانه برخی صاحبان سرمایه به دلیل شفافیت اطلاعات حاصله از مجازی شدن فرآینداعلام بار، در این راستا مقاومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ دوربین ثبت تخلف در سطح راه‌های  استان وجود دارد که ۱۱ دستگاه از آن‌ها استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ عدد این دوربین‌ها توسط قاچاق‌چیان آسیب دیده و از کار افتاده اندکه قالبا در مسیرهای اصلی قاچاق بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای استان قم با اشاره به اینکه برای تعمیر و یا جایگزینی هرکدام از دوربین‌ها باید هزینه سنگینی را بپردازیم، تصریح کرد: درخواست ما این است که تدابیر لازم درخصوص حافظت از این دوربین‌ها اندیشیده شود.