شناسهٔ خبر: 114006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه هفته دولت افتتاح می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، گفت: پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در حوزه راه هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(کرمانشاه): مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، اعلام کرد: اعتبارات مناسبی برای حوزه راه استان کرمانشاه در نظر گرفته شده ، اما تا کنون به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

وی افزود: منتظر ابلاغ رسمی اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه در حوزه راه هستیم تا روند پیگیری پروژه ها را آغاز می کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه توضیح داد: تکمیل مسیر کرمانشاه به کامیاران و تعریض مسیر جاده سنقر به کامیاران مهم ترین مصوبات سفر رئیس جمهوری به کرمانشاه در حوزه راه محسوب می شوند.

آهکی افزود: بخش عمده ای از دوبانده کردن مسیر کرمانشاه به کامیاران انجام شده و در صورتی که اعتبارات ابلاغ شود،ما بقی پروژه نیز به سرعت به اتمام می رسد تا در ابتدای شهریور به صورت رسمی به افتتاح برسد.

وی عنوان کرد: روند اجرای تعریض مسیر جاده سنقر به کامیاران نیز مراحل عملیاتی خود را طی کرده و به اتمام رسیده و آن را به صورت رسمی در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

۲۳ تیر ماه امسال در سفر یک روزه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران به کرمانشاه ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان به تصویب رسید.

بر اساس اعلام استانداری کرمانشاه از مبلغ مصوب شده ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژ های عمرانی و بالغ بر ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل، توسعه و احداث بنگاه های اقتصادی، واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین تسهیلات بانکی خواهد بود.

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان کرمانشاه در استانداری گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم تکمیل پروژه ها و آزاد راه ها و تعریض و رفع نقص جاده ها برای جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اهل سفر هستند و باید مسیرهای سفر امن شوند افزود: از اولویت های دولت اصلاح جاده های حادثه خیز است.

رئیس جمهور درباره پروژه راه آهن غرب کشور هم گفت: ضرورت این پروژه مورد تایید دولت است که می تواند در رونق تجارت و حمل و نقل زائران موثر باشد.

این موضوع هم جزء مصوبات سفر است و سعی می کنیم اعتبارات را از طریق مختلف تامین کنیم . از آنجا که نیازهای مالی این طرح بالا بوده، منابع لازم باید از چند طریق تامین شود و اتمام آن در گرو تامین اعتبار است.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت، هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.