شناسهٔ خبر: 114015 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر اعلام کرد:

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث پل جدید درودگاه

مهندس اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : برای احداث پل جدید درودگاه بر روی رودخانه دالکی ۴۰۰ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات ملی و استانی هزینه می شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : برای احداث پل جدید درودگاه بر روی رودخانه دالکی ۴۰۰ میلیارد ریال ازمحل اعتبارات ملی و استانی هزینه می شود .

وی در جریان بازدید از روند ایمن سازی پل موجود درودگاه با اعلام این خبر افزود : برای احداث پل جدید درودگاه که از مطالبات بحق چندین ساله و معطل مانده مردم این روستا و دیگر روستاهای پیرامون است ۴۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و همچنین اعتبارات استانی هزینه می شود .

اخترشناس بیان داشت : طول پل جدید ۱۶۴ متر و عرض آن  ۸ متر۸۰ سانتیمتر شامل ۷ متر سواره رو  و نیم مترپیاده رو در طرفین است و دارای شش دهانه ۲۰ متری بعلاوه ۵ دهانه باکسی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت : مراحل ساخت این پل باتامین اعتبار لازم به مناقصه رفته است و بزودی با انتخاب پیمانکار مراحل اجرایی آن طبق نقشه تصویبی آغاز خواهد شد.

اخترشناس تصریح کرد : پل موجود درودگاه نیز که بوسیله اهالی روستا احداث شده و دارای چهل سال قدمت می باشد برای عبور ایمن مردم تعمیر و مرمت و ایمن سازی می شود .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت : با بهره برداری از پل جدید درودگاه که همه مشخصات فنی لازم را خواهد داشت زمینه رفت و آمد ایمن مردم این روستا و روستاهای همجوار در فصول بارندگی فراهم و اهالی این منطقه دیگر دغدغه ای برای قطع راه ارتباطی خود نخواهند داشت .

وی همچنین  احداث پل جدید درودگاه بر روی دالکی را تحقق آرزوی چهل ساله مردم این روستا بیان کرد و افزود : پس از سالها انتظار و مطا لبه گری مردم و شورای این روستا با پیگیری مسئولان ارشد استان بویژه استاندار محترم پل جدید در دولت سیزدهم احداث و آرزوی چندین ساله مردم محقق خواهد شد .