شناسهٔ خبر: 114040 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین مطرح کرد؛

حل مشکل مسکن مردم نایین با اقدامی جهادی

مهدی علمی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: رفع مشکل مسکن مردم نائین و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان با نگاهی جهادی پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین اظهار کرد: در این شهرستان بیش از سه هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بودند و در سامانه اقدام به ثبت نام کردند.  

وی افزود: بررسی وضعیت این افراد از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن بعمل آمده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین با بیان اینکه اصلاح فرم ج بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ متقاضی انجام پذیرفته است گفت: بسیاری از مراجعه کنندگان برای اصلاح فرم ج افرادی هستند که سال‌ها پیش در طرح مسکن مهر ثبت نام کردند اما به هر دلیلی این ثبت نام منجر به واگذاری مسکن به آن‌ها نشده و فرم ج این متقاضیان قرمز مانده است.  

وی اضافه کرد: گروهی دیگر نیز به دلیل تشابهات اسمی و اینکه سامانه نتوانسته است این موضوع را تشخیص دهد فرم ج آنان قرمز شده که با توجه به مجهز شدن این اداره به سامانه های مورد نیاز و کدهای دسترسی لازم، بررسی‌ها صورت می‌گیرد و پس از تشخیص اصلاحات انجام می‌شود.  

 علمی اذعان داشت: از متقاضیان ثبت نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون بیش از ۵۶۰ نفر تایید نهایی تجمعی (تایید نهایی تا تخصیص پروژه) شدند، بیش از ۲۵۰ نفر افتتاح حساب تجمعی (افتتاح حساب و تخصیص پروژه) داشته، که همین تعداد نیز آورده بیش از ۴۰ میلیون تومان دارند.  

وی در رابطه با تامین زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نایین بیان داشت: در سال ۱۴۰۰قطعه زمینی با مساحت بیش از ۳۵ هزار مترمربع در شهر نایین و هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع در شهر انارک به بنیاد مسکن تحویل داده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین ادامه داد: با توجه به کمبود زمین در این دو شهر، با تصویب شورای برنامه ریزی استان اصفهان در سال ۱۴۰۰، ۱۵ هکتار به محدوده شهر نایین و ۵ هکتار به محدوده شهر انارک الحاق شد.  

وی گفت: در این راستا مجدداً پیشنهاد الحاق ۸۵ هکتار دیگر به شهر نایین و ۱۰ هکتار به شهر انارک و ۷ هکتار به شهر بافران به اداره‌کل متبوع ارسال شد که موضوع در مرحله اخذ استعلام‌های مربوطه است.  

علمی خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی با ارگان های مختلف در راستای طرح نهضت ملی مسکن، سه قطعه زمین با مجموع مساحتی بیش از شش هزار متر مربع از سوی سازمان جهاد کشاورزی به نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی یافته و مقرر شد در جهت اجرای پروژه مسکن کارکنان جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.