شناسهٔ خبر: 114043 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛

تلاش برای بهره‌برداری از پل کابلی آستانه‌اشرفیه در هفته دولت

پل کابلی آستانه اشرفیه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از تلاش برای بهره‌برداری از پل کابلی آستانه‌اشرفیه در هفته دولت و بهره‌برداری از سه پل دیگر همزمان با دهه فجر خبر داد.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تخریب چند پل به دنبال وقوع سیل در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در دو شهرستان این استان خبر داد و گفت: چهار پل در سیلاب سال‌های گذشته آسیب دید که دو پل در شهرستان املش و دو پل در شهرستان فومن واقع شده است و مرمت و تعیین تکلیف آن‌ها یکی از اولویت‌های این استان است.

وی افزود: عملیات ساخت پل کابلی آستانه‌اشرفیه نیز یکی دیگر از مواردی است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و مورد مطالبه مردم و وزارت راه و شهرسازی بود که بهره‌برداری از این پل نیز یکی از اولویت‌های این نهاد در استان گیلان است. 

مرادی با بیان اینکه در سفر اخیر ریاست جمهوری به این استان بر تکمیل و تعیین تکلیف پنج پل مذکور تاکید شد، عنوان کرد: برای چهار پل موجود در شهرستان‌های املش و فومن به اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان نیاز است و برای پل کابلی آستانه‌اشرفیه نیز ۱۵ میلیارد اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم از پنج پل مطرح شده، پل کابلی آستانه‌اشرفیه و یکی از پل‌ها در شهرستان املش را تا هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری برسانیم و سه پل دیگر نیز در دهه فجر به مرحله بهره‌برداری برسد.