شناسهٔ خبر: 114047 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش‌ باران تا پنجشنبه در مناطق شمالی ادامه دارد/وزش باد در تهران طی ساعات بعد از ظهر

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد خبر داد و گفت: آسمان تهران امروز در ساعات بعد از ظهر نیمه‌ابری و با وزش باد همراه می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی را اعلام کرد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رفیعی خاطر نشان کرد: امروز در زابل و نوار شرقی کشور وزش باد پدیده غالب بوده و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار برقرار است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور فردا پنجشنبه نیز ادامه بارش‌ها را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت اما بارش‌ها در جنوب کشور تضعیف خواهد شد.

وی افزود: روز جمعه هم در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر خواهد شد اما از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه با گذر موج تراز میانی از روی نوار شمالی کشور، مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و استان‌های همدان، مرکزی، قم و شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم رگبار باران همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه طی این دو روز دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود،‌ گفت: در سواحل شمالی کشور کاهش نسبی هوا را از بعد از ظهر شنبه و روز یکشنبه و همزمان با شروع بارش‌ها در این مناطق شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود بود در برخی مواقع با وزش باد همراه و در بعد از ظهر نیمه ابری می‌شود.

وی گفت: بیشینه دمای تهران به ۳۷ درجه و کمینه دما نیز به ۲۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.