شناسهٔ خبر: 114063 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در عراق/ صدور دستور آغاز اجرای عملیات احداث و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در فارس طی ۱۰۰ روز

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی در آئین معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در عراق و صدور دستور آغاز اجرای عملیات احداث و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در فارس طی ۱۰۰ روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی سفر به استان فارس با حضور در آئین معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از رشد ۳۵ درصدی ترانزیت کالا در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و با توجه به تداوم سیاست‌ها و برنامه‌های دولت خبر داد و عنوان کرد: امسال نیز به رغم این که اسناد بالادستی و قوانین و مقررات، ۱۰ درصد رشد سالانه برای ترانزیت کالا را پیش‌بینی کرده است، امیدواریم با هدف گذاری انجام شده و تأکید وزیر راه و شهرسازی به عدد ۲۰ میلیون تن برسیم.

وی ایمنی را یکی از اولویت‌های این سازمان در کشور خواند و اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ۲۲۱ هزار کیلومتر راه وجود دارد که اگر این سرمایه به درستی برای آیندگان حفظ شود، کار بزرگی انجام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات مؤثری در ارائه خدمات و انجام اقداماتی همچون روکش آسفالت و خط کشی راه‌های کشور انجام شد، گفت: اگر تا پایان سال راه‌اندازی دو هزار و ۲۰۰ دوربین کنترل سرعت جدید در جاده‌های کشور که با پلیس به توافق رسیده است، به مناقصه گذاشته شود، رشد صد درصدی رقم خواهد خورد و کار قابل توجهی در این زمینه انجام می‌شود.

امانی با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدایی امسال ۱۲۵ میلیون تن کالا و همچنین کالاهای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده است،‌ حمل و نقل جاده‌ای را مهم‌ترین حوزه حمل و نقل کشور دانست و اظهار کرد: افزون بر اینکه ۸۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده جابه‌جا می‌شوند، تحقق این امر جز با کوشش و تلاش فعالان حوزه حمل و نقل بار و مسافر ممکن نیست.

پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در عراق

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص انتقال زائران به کشور عراق در ایام اربعین حسینی نیز گفت: امسال با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و بر اساس توافقات خوبی که با دولت عراق از جمله در بحث حذف ویزا شده است، پیش بینی می‌شود بیش از پنج میلیون زائر به کشور عراق سفر کنند.

امانی همچنین اعلام کرد: در این مراسم دستور آغاز اجرای عملیات احداث و بهسازی ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان فارس در مدت زمان ۱۰۰ روز صادر شد و هدف از اجرای این طرح یکپارچه‌سازی و مرمت راه‌های استان است.

وی با تاکید براینکه در این عملیات اجرایی از حداکثر توان مهندسی، امکانات و ماشین‌آلات استان استفاده می‌شود، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح با هدف یکپارچه‌سازی راه‌های استان به چهار هزار و ۵۰۰ تن قیر و اعتبار یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

امانی افزود: طی این عملیات ۱۰۰ روزه، ۳۷ پروژه به طول ۱۰۰ کیلومتر در نقاط مختلف استان اجرایی خواهد شد که به ‌صورت هفتگی نیز مورد رصد همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار می‌گیرد و در بازه زمانی یکم مردادماه تا ۱۰ آبان‌ماه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین جذب حداکثری بودجه و اعتبارات، بسیج نیروها و افزایش توان خدمات رسانی و کمک به مناطق کم‌برخوردار را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت:  استان فارس ۳۷ شهرستان، ۹۷ بخش و ۱۲۰ شهر دارد که ۱۵۶ روستا به طول ۱۵۶ کیلومتر، دارای شش هزار و ۱۹۳ خانوار فاقد راه آسفالته است که در این طرح دیده شده‌اند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ در این آئین علیرضا راستیار به عنوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس معرفی و از تلاش‌های علیرضا سیاهپور مدیرکل سابق این اداره کل تقدیر شد.