شناسهٔ خبر: 114077 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان اعلام کرد:

جذب مشارکت مردم اولویت توسعه بافت‌های ناکارآمد شهری

جنوب کرمان بازدید مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از بافت های ناکارآمد شهر کهنوج به همراه شهردار این شهر بر جذب مشارکت مردم اولویت توسعه بافت های نا کارآمد شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)،محمد ساردویی مدیر کل راه و شهر سازی در حاشیه بازدیدی که به همراه شهردار کهنوج از بافت ناکارآمد این شهر داشت، گفت: اولویت مسئله یابی بافت های ناکارآمد درترغیب مردم به مشارکت،به عنوان تجربه نوسازی ، اثر گذاری خوبی درمشارکت مردم طی این سالها درجنوب کرمان داشته است که درکل تجربه ی موفقی برای اداره کل راه وشهرسازی در این زمینه بوده است.

وی در تشریح بازدید خود از بافت ناکار امد شهری درکهنوج اظهار داشت:شهرکهنوج دارای 4 محله (شهرک آزادگان،حسین اباد وزیری، قلعه کهنه و محله ی ناصر آباد) جهت رفع نیازها در سیاست های نوسازی نیز مورد تایید قرار گرفت. که این محلات بعنوان سکونتگاه غیر رسمی شناخته شدده اند.

وی ادامه داد : مساحت این محلات به اضافه محله قدیمی که در بافت فرسوده میانی قراردارد مجموعا 569هکتار است و جمعیت ساکن در این سکونتگاهها 15840 نفر است.

ساردویی بیان کرد: در شهر کهنوج  پروژه احداث سالن ورزشی با اعتبار بیش از ۱۲ میلیاردریال کلنگ زنی شد و هم اکنون درحال اجراست  همچنین پیگیرهستیم که برای منطقه حسین آباد وزیری نیز، فضاهای فرهنگی جدیدی اجرا شود.

وی در پایان افزود: تاکنون برای شهرداری‌های کهنوج ،عنبر اباد، رودبار جنوب، جیرفت و منوجان نیز قیر رایگان جهت آسفالت معابر بافت‌های فرسوده  تخصیص داده شده  است و اصلاح ورودی شهرهای کهنوج، رودبار جنوب، زهکلوت، نودژ، درب بهشت، فاریاب، منوجان ، عنبرآباد، جیرفت انجام شده است و همچنین در داخل شهرهای اسفندقه، جبالبارز، دوساری، قلعه گنج خارج از وظایف بازآفرینی شهری؛ جهت زیبا سازی ورودی و خروجی شهر ها، ایمن سازی و در نتیجه آسایش مردم اقداماتی از قبیل روشنایی و آسفالت معابر با همکاری شهر داری‌ها انجام شده است.