شناسهٔ خبر: 114090 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی چهار ماهه امسال انجام گرفت؛

بهسازی و آسفالت بیش از ۸.۵ کیلومتر راه روستایی در بخش دیهوک

احمد اخوندی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک از بهسازی و آسفالت ۸.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی این بخش طی چهار ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، احمد آخوندی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه، با تلاش همکاران اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای دیهوک ۸.۵کیلومتر از راه‌های این بخش در محور روستایی "اسماعیل آباد" ، "اسفندیار" و " مرغوب"اجرایی شده است.

وی انجام عملیات تسطیح راه‌های روستایی خاکی را به طول ۳۰۰ کیلومتر را از اقدامات شاخص در چهار ماهه نخست امسال عنوان کرد.

آخوندی ، اجرای روکش آسفالت به طول ۲۶.۵کیلومتر در سطح حوزه راهداری  دیهوک، اصلاح شیب شیروانی به طول ۳ کیلومتر، شانه سازی و اصلاح افتادگی شانه به طول ۷ کیلومتر را از اقدامات شاخص در حوزه راهداری عنوان کرد.

وی گفت: چاله پرکنی با آسفالت به میزان ۵۹۰ تن، ساماندهی و نصب علائم به تعداد ۳۰۰۰ عدد، شست و شوی ۱۰۰۰۰ عدد علائم ایمنی، شناسایی ۵ مورد تخلفات حریم و صدور اخطار برای متخلفان و در نهایت قلع و قمع ۲ مورد در این مدت انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک ادامه داد: پاکسازی قنو به طول ۵ کیلومتر و تسطیح و رفع موانع حاشیه راه در طول ۱۰ کیلومتر بخش دیگری از عملکرد در حوزه راهداری این اداره  بوده است.

آخوندی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل، طی ۴ مرحله از شرکت‌های حمل و نقل کالا بازدید به عمل آمده است، تصریح کرد: در بحث کنترل دروازه‌ای از ۴۹۵ دستگاه ناوگان کالا ، ۲۵ مورد تخلف کشف شده وهمچنین کنترل حمل مواد خطرناک در تعداد ۹۷ دستگاه ناوگان باری و کنترل دروازه‌ای محموله‌های ترافیکی به تعداد ۳۰ مورد صورت گرفته است.

وی از پیگیری و برگزاری جلسات با موضوع جلوگیری از فرار بار احتمالی و حمل فرآورده های معدنی در طول حوزه استحفاظی به عنوان عملکردهای شاخص در این مدت یاد کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک یادآور شد: طبق ‌قانون «الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه»، شرکت‌ها و مؤسساتی که در امر حمل و نقل جاده‌ای بین شهری مسافر یا کالا اعم از داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند، موظفند بر حسب‌نوع فعالیت برای هر جابه‌جایی از صورت وضعیت مسافری و بارنامه‌های داخلی و بین‌المللی موضوع این قانون استفاده کنند.