شناسهٔ خبر: 114099 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

ترانزیت ۱/۹ میلیون تن بار توسط ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۰/بازسازی هزار و ۳۷ دستگاه ناوگان ریلی

ترانزیت کالا در بندر شهید رجایی از مهم‌ترین خبرهای هفته گذشته حوزه ریلی می‌توان به انجام ۱/۹ میلیون تن ترانزیت ریلی در سال گذشته و بازسازی یک هزار و ۳۷ دستگاه ناوگان ریلی طی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ضرورت واردات لکوموتیو و واگن باری برای افزایش ترانزیت ریلی/ انجام ۱/۹ میلیون تن ترانزیت ریلی در سال گذشته

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی از دو محدودیت ناوگان ریلی برای افزایش میزان ترانزیت از طریق این روش حمل‌ونقل یاد کرد و گفت: عدم امکان تردد واگن‌های ایرانی در محدوده کشورهای CIS و کافی نبودن تعداد لکوموتیوهای فعال برای حمل کالای ترانزیتی ایجاب می‌کند برای تامین آن هم از طریق تولید داخل و هم از طریق واردات اقدام کنیم.

 نوسازی ۸۵۰۰ دستگاه کامیون و بازسازی ۱۰۳۷ دستگاه ناوگان ریلی در یک سال گذشته 

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد گزارشی از عملکرد یکساله این وزارتخانه در حوزه حمل ونقل را ارائه کرد.

قول تامین بودجه مورد نیاز مگاپروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران

نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از مسیر قطار برقی مشهد - گلبهار - چناران در جریان آخرین وضعیت این پروژه عمرانی قرار گرفتند.

ضرورت آماده باش و برگزاری مانور برای حفظ آمادگی‌های لازم در راه‌آهن سراسر کشور/کاهش یا افزایش سوانح در عملکرد مدیران کل ستادی و مناطق ارزیابی می‌شود

قائم مقام راه آهن با بر انجام بازدیدهای مستمر و مانورهای مختلف برای کسب آمادگی لازم به منظور کنترل سانحه تاکید کرد و تعمیرات به موقع واگن‌های امدادی و جرثقیل‌ها، لغو مرخصی و آماده به کاری نیروها در شرایط کنونی را ضروری دانست.

بازبینی فرایند حمل و نقل در راستای تحقق ترانزیت ۱۰ میلیون تنی با روسیه / حمل یکسره محموله‌ها اولویت‌ ترابری کشور در سال جاری

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی بر بازبینی فرآیند حمل ونقل و محمولات عبوری از کشور و اجرای تفاهمات بین‌المللی پیرامون هدف‌گذاری تبیینی ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا با کشور روسیه از طریق کریدور شمال–جنوب تاکید کرد.

بهره‌برداری از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ریلی زاهدان-خاش در هفته دولت

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از بهره‌برداری مسیر ریلی زاهدان-خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.

قرارداد تسهیلات پروژه راه‌آهن بیرجند-قاین -یونسی به صندوق توسعه ملی رفت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات پروژه ریلی استان به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با توافق سندیکای بانکی تنظیم و به صندوق توسعه ملی ارسال شد.