شناسهٔ خبر: 114102 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدیدهای خبرنگاران از طرح‌های نهضت ملی مسکن

تسنیم با وجود انتشار خبر، بازدید خبرنگاران را منکر شد

ساختمان وزارت راه و شهرسازی مرکز ارتباطات واطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در پی انتشار محتوایی در خبرگزاری تسنیم با طرح این موضوع که "۲ هفته پس از دستور رستم قاسمی؛ خبری از بازدید رسانه‌ها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیست" اعلام کرد: بی خبری نگارنده محتوا، در حد بی توجهی به خبرهای منتشر شده از این بازدیدها در خروجی خبرگزاری تسنیم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی متن جوابیه وزارت راه و شهرسازی به خبرگزاری تسنیم درباره بازدیدهای خبرنگاران از طرح‌های نهضت ملی مسکن به شرح زیر است:‌

جناب آقای مجید قلی زاده زحمت کش

مدیر مسئول محترم خبرگزاری تسنیم

با سلام و احترام

 بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در خبرگزاری تسنیم  با عنوان "۲ هفته پس از دستور رستم قاسمی؛ خبری از بازدید رسانه‌ها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیست" به تاریخ ۱۴۰۱/۵/۹، طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات و خبرگزاری ها توضیحات زیر برای انتشار ارسال می‌شود.

خواهشمند است طبق قانون ذکر شده دقیقا با همین روتیتر، تیتر و متن ذکر شده و در همان سرویس خبری دستور فرمایید مطالب ارائه شده به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

بازدیدهای خبرنگاران از طرح‌های نهضت ملی مسکن

تسنیم با وجود انتشار خبر، بازدید خبرنگاران را منکر شد

مرکز ارتباطات واطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی  در پی انتشار محتوایی در خبرگزاری تسنیم با طرح این موضوع که "۲ هفته پس از دستور رستم قاسمی؛ خبری از بازدید رسانه‌ها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیست" اعلام کرد: بی خبری نگارنده محتوا، در حد بی توجهی به خبرهای منتشر شده از این بازدید ها در خروجی خبرگزاری تسنیم است.

خبرگزاری تسنیم با انتشار محتوایی با عنوان "۲ هفته پس از دستور رستم قاسمی؛ خبری از بازدید رسانه‌ها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیست" با اشاره به محتوایی از وزیر راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی بیان کرده است که " درحالی حدود ۱۵ روز از دستور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به روابط عمومی این وزارتخانه برای بازدید رسانه‌ها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌گذرد که تاکنون اتفاقی در این رابطه روی نداده است." که اساسا این موضوع کذب و خلاف واقع بوده و حتی این رسانه از اخبار منتشر شده بازدید خبرنگاران از پروژه های نهضت ملی مسکن در رسانه خود (تسنیم) نیز بی خبر است.

بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازدید خبرنگاران از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۲ استان این بازدیدها را برگزار کرده و اخبار و جزئیات طرح های در دست اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در اختیار رسانه ها قرار داده اند و بقیه استان ها نیز این موضوع را در دستور کار قرار دارند که مخاطبان اخبار قبلی و بعدی را از  منابع موثق خبری می توانند دنبال کنند.

به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند محتواهای منتشر شده در خبرگزاری تسنیم که مربوط به بازدید خبرنگاران بوده به صورت مستند آورده شده است.

جالب اینکه شروع این بازدیدها با تیتر "روایت تسنیم از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان" (https://tn.ai/۲۷۳۹۴۸۱)  در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ کلید خورده است.

مستند دیگر از برگزاری نشست خبری بعد از انجام بازدید ها پوشش خبری تسنیم از طرح های نهضت ملی مسکن در استان اردبیل (https://tn.ai/۲۷۴۵۵۷۸)  است.

همچنین خبر بازدید خبرنگاران از طرح های نهضت ملی مسکن در استان فارس در یکم مردادماه ۱۴۰۱ در خبرگزاری تسنیم در لینک (https://tn.ai/۲۷۴۶۸۴۵)  قابل مشاهده است.

مستند دیگر، خبر منتشر شده از بازدید خبرنگاران از طرح های نهضت ملی مسکن در استان قزوین بوده است که لینک خبر منتشر شده تسنیم نیز در اینجا برای ملاحظه آورده شده است  (https://tn.ai/۲۷۳۹۱۳۹).

و...

تاکنون در ۱۲ استان کشور برنامه بازدید خبرنگاران از طرح های نهضت ملی مسکن انجام ودر بقیه استانها بر اساس ابلاغ رسمی دستور وزیر به مدیران کل راه و شهرسازی در دست  انجام می باشد.

متاسفانه خبرنگار اقتصادی تسنیم در نگارش محتوای کذب خود، حتی توجهی به اخبار منتشر شده از بازدید های خبرنگاران تسنیم در سراسر کشور از طرح های نهضت ملی مسکن و انتشار اخبار مربوط، در خروجی این خبرگزاری  نداشته است که البته این موضوع جای تأمل دارد.

نکته مهمتر این که به اطلاع مخاطبان گرامی خبرگزاری تسنیم می رساند خبرنگار حوزه راه و شهرسازی این رسانه برای شرکت در تور خبری بازدید رسانه ها از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان، در ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ دعوت شده بود که از حضور در این بازدید  امتناع کرد و خبرنگار استانی تسنیم در این بازدید حضور یافت.

به عبارت دیگر با وجود دعوت از خبرنگار حوزه راه و شهرسازی تسنیم برای شرکت در برنامه بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن و عدم شرکت وی در این بازدید، (برگزاری تور خبری زنجان) خبری با عنوان "۲ هفته پس از دستور رستم قاسمی؛ خبری از بازدید رسانه‌ها از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیست" در این رسانه منتشر شده است! که جای تأمل دارد.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به اطلاع شهروندان و مخاطبان گرامی می رساند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور با قوت در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی در ۱۷ تیرماه در پیامی در شبکه های اجتماعی اعلام کرده بود: «تعداد واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن به یک میلیون و پانصد هزار  نزدیک می‌شود و امپراطوری رسانه‌های ضد دولت سیزدهم اجازه دیده شدن اخبار پیشرفت طرح را نمی‌دهند، آنها که دشمنند. اما تعجبم از رسانه‌های داخلی و خبرنگارانی است که بدون تحقیق اخبار آنها را پوشش می‌دهند و مردم را ناامید می‌کنند.»

در پایان به اطلاع می رساند مخاطبان گرامی می توانند برای دریافت اخبار موثق، معتبر و اطلاع از آخرین اخبار مربوط به وزارت راه و شهرسازی به پایگاه خبری این وزارتخانه و به آدرس http://news.mrud.ir/ مراجعه فرمایند.