شناسهٔ خبر: 114105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

افزایش ۲۷ درصدی نظارت و کنترل بر ناوگان حمل ونقل عمومی در سیستان و بلوچستان

کنترل و نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی سیستان وبلوچستان معاون حمل و نقل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از نظارت وکنترل تعداد یک هزار و ۶۶۷ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی طی ۴ماهه نخست سالجاری خبر دادکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷درصدی را نشان می دهد.

 به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان،تیمور باقری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کنترل تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در ۴ماهه نخست سالجاری،یک هزار و ۶۶۷‌ ناوگان حمل و نقل عمومی درقالب ۹۵ مانور مشترک با پلیس راه مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی ادامه داد:به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وظایف این اداره کل بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات، مدیریت ایمنی،ترافیک جاده ای و تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی محسوب می شود.

 باقری افزود:در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه ، کپسول آتش نشانی ، لاستیک، اسناد و مدارک حمل و نقلی ، صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

وی یادآورشد:نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی در استان درپایان جمع بندی وباشناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.