شناسهٔ خبر: 114116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهر سازی آذربایجان غربی خبر داد:

تصویب طرح جامع شهر سلماس

سلماس طرح جامع شهر سلماس به منظور ایجاد محیط زیست بهتر برای مردم و اعتلای برنامه‌های شهرسازی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: طرح جامع شهر سلماس در چارچوب ضوابط و مقررات شهرسازی و با لحاظ شیوه‌های نوین ساختمانی با توجه به شرایط اقلیمی سلماس تهیه و در شورای‌عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید.

سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه سبک زندگی و شرایط بومی مردم منطقه در برنامه‌ریزی شهری لحاظ شده، افزود: در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری پیشنهادها و لوایح شهرسازی و مقررات مربوط به طرح جامع شهر سلماس شامل منطقه‌بندی، نحوه استفاده از اراضی، تعیین مناطق صنعتی، بازرگانی، خدماتی، مسکونی، تأسیسات عمومی، فضای سبز و سایر نیازمندیهای عمومی شهر بحث و بررسی شد.

حمزه‌لو تصریح کرد: اراضی مورد نیاز اجرای نهضت ملی مسکن با تصویب طرح جامع شهر سلماس تأمین و روند خانه‌سازی برای متقاضیان واجد شرایط تسریع می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای دقیق طرح جامع توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی الزامی است، گفت: با اجرای این طرح توسعه کالبدی موزون شهر و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فضاهای شهری و تأمین آسایش، رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر سلماس فراهم می‌شود.

جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا برگزار شد.