شناسهٔ خبر: 114121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهار ماهه نخست سالجاری محقق شد:

نصب ۸۷۵  دستگاه گاردیل در محورهای آذربایجان غربی

گاردریل آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب ۸۷۵  دستگاه گاردیل طی چهار ماه سالجاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون خدمات و پروژه‌های متعددی برای ایمن سازی محورهای ارتباطی استان با هدف کاهش سوانحات و تصادفات جاده‌ای آغاز شده است که جمع آوری یا تعمیر۱۲۴۸ دستگاه گاردیل، ترانشه برداری  ۶۷.۵ کیلومتر در پیچ ها در جهت حذف نقاط کور، تعمیر نرده حفاظ و قرنیز به تعداد  ۱۱۴ عدد ، ۱۴۰۸ کیلومتر تسطیح و رگلاژ و ترمیم شانه‌ها و ۸۵۱ کیلومتر پاکسازی و تسطیح حریم از جمله آن است.

وی از خط کشی ۱۳۷۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی آذربایجان غربی در چهارماهه نخست سالجاری خبر داد و اذعان داشت:  خط کشی‌ وعلائم جاده‌ای بعنوان زبان گویای جاده ها می‌توانند اطلاعاتی را به رانندگان و عابران انتقال دهند که کمتر وسیله دیگری می‌تواند این قابلیت را داشته باشد و در این راستا در محورهای مواصلاتی استان ۱۵۲۹ عدد تابلو و علائم نصب  و ۱۷۹۰ عدد تابلو جمع آوری، بازسازی و تعمیر شده است.

آرامون ادامه داد: به منظور آرام سازی جریان ترافیک۳۶ عدد کاهنده سرعت در محورهای مواصلاتی ایجاد و  ۳۸۹ مورد سرعت گیر رنگ آمیزی وآشکار سازی شده است.

وی همچنین از تعمیر و نصب ۴۵۹ عدد چراغ های هشدار چشمک زن و ۵۱۷۴ عدد شستشوی تابلو علائم در مدت زمان مذکور خبر داد.