شناسهٔ خبر: 114147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان عنوان کرد؛

مشارکت همه دستگاه ها درزمان وقوع سیل ضرورت دارد

مشارکت همه دستگاه ها درزمان وقوع سیل ضرورت دارد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه در بحران‌ها باید همه با هم همکاروهمراه باشیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم، گفت: درزمان وقوع سیل نیروهای امدادرسان پای کار هستند اما همه باید همچون جلسات در سیل نیز مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، احسان عراقی زاده با اشاره به برنامه منسجم سیل در استان کرمان که در نشست مدیریت بحران استان بررسی شد، گفت: سازمان هواشناسی یک هفته پیش از ورود سامانه به استان اعلام کرد که اوضاع سیلابی خواهد شد و بارش‌های فراوان و آبگرفتگی را در بخش های مختلف داریم.

عراقی زاده تصریح کرد: بارش های تابستانی مونسون همیشه وجود داشته اما این دفعه این سامانه با شدت بیشتری در استان کرمان فعال شد و به عنوان نخستین کار باید به تمامی نیروها آماده باش می دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ابراز داشت: باید بدانیم سیل را همیشه داریم و تابستان ها احتمال وقوع آن وجود دارد، به جای مانورزلزله بایستی مانور سیل نیز بگذاریم و همه دستگاه ها هنگام سیل همکار و همراه باشند.

عراقی زاده با اشاره به اینکه راهداران در زمان سیل با هماهنگی و همراهی هواشناسی به ‌موقع در جاده‌ها حضور داشتند، گفت: پس از اعلام هشدارها، آماده باش دادیم و ماموریت ها حذف شد و تعمیر و لایروبی و اصلاح خاکریزها انجام گرفت و مرتب با هواشناسی ارتباط داشتیم ووضعیت هر لحظه اعلام میشد.

وی یادآور شد: باران‌های تابستانی همواره در کشور وجود داشته و متاسفانه مسیر جریان و سرعت بارش های مونسون در لحظه تغییر می کند و میزان رطوبت و بارش آن نامشخص است، برخی سیلاب ها در لحظه اتفاق می افتد و سیل در سامانه مونسون قابل پیش بینی نبود.