شناسهٔ خبر: 114164 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

پیاده‌سازی سامانه پایگاه داده اطلاعات مکانی در راه و شهرسازی استان اصفهان 

امیر پورحیدر- اصفهان رئیس اداره (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از طراحی، تحلیل و پیاده‌سازی سامانه پایگاه داده اطلاعات مکانی (Web Gis) در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم داده‌های مکان‌مند در حوزه‌های مختلف اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از جمله (شهرسازی و معماری)، (املاک و حقوقی)، (مهندسی و ساخت) و ... همچنین مطابق با نیاز این اداره‌کل، تهیه پایگاه داده جامع مکانی از ضروریات محسوب می‌شد.  

وی افزود: بر این اساس اداره آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره‌کل، با تعریف پروژه و انعقاد قرارداد اقدام به اجرایی نمودن پروژه‌ای عظیم جهت ساماندهی و یکپارچه سازی داده‌های مکانی و توصیفی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نموده است.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در راستای تحقق این مهم و براساس بررسی‌های فنی و تخصصی اولیه که بعمل آمد، حوزه شهرسازی و معماری این اداره‌کل با توجه به حجم بالای داده مکانی به عنوان پایلوت انتخاب شد.  

وی با بیان اینکه این پروژه برای اولین بار در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اجرایی می‌شود، گفت: از مزایای ایجاد پایگاه جامع داده‌های مکان‌مند، می‌توان به یکپارچه شدن کلیه اطلاعات پراکنده مکانی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.  

پورحیدر اضافه کرد: این اقدام موجب ایجاد مجموعه منظم و سازمان یافته از اطلاعات مکانی طبق استانداردهای جهانی، سهولت در دسترسی به اطلاعات، حذف خطاهای انسانی، حذف اطلاعات نادرست و غیر واقعی، حفظ و نگهداری اطلاعات مهم سازمان و جلوگیری از مفقود شدن و از بین رفتن اطلاعات می‌شود.  

وی گفت: تهیه آمار و گزارشات دقیق و به روز از پروژه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، اصلاح فرایندها و پاسخگویی دقیق و سریع به ارباب رجوع از دیگر مزایای این پروژه است.