شناسهٔ خبر: 114168 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

احتمال انتقال گرد و خاک از کشور سوریه و عراق به نوار مرزی غرب و جنوب غرب ایران/ احتمال رگبار باران در پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال انتقال گرد و خاک از کشور سوریه و عراق به نوار مرزی غرب و جنوب غرب ایران و احتمال رگبار باران در تهران از پس از ظهر فردا خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده برای نقاطی از شمال غرب و سواحل دریای خزر،‌ اردبیل،‌ گیلان،‌ مازندران،‌ گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار موقت باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، اعلام کرد: این شرایط فردا، ۱۶ مرداد ماه، با شدت بیشتری علاوه بر مناطق مذکور در خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد. 

وی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور، همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت گاهی همراه با رعد و برق را پیش‌بینی کرد و گفت:‌ روز چهارشنبه اما تقویت بارش‌ها در این مناطق را شاهد هستیم که علاوه بر آن نیمه شمالی فارس و شرق اصفهان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده را تجربه خواهد کرد. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده با توجه به ناپایداری‌های محلی در ساعات پس از ظهر و اوایل شب احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت در ارتفاعات شرق هرمزگان وجود دارد، عنوان کرد: همچنین در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

نقشینه افزود: از امشب و طی دو روز آینده به تناوب روی کشورهای همسایه غربی در عراق و سوریه پتانسیل خیزش گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار مرزی در استان‌های غرب و جنوب غرب ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شرق دریای عمان در پنج روز آینده و دریای خزر طی سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود، اظهار کرد: تنگه هرمز را نیز برای دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌کنیم. 

کارشناس سازمان هواشناسی برای پایتخت طی امروز و فردا آسمان را صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: فردا پس از ظهر آسمان تهران نیمه ابری خواهد شد و احتمال رگبار باران در مناطق شمالی استان وجود دارد. همچنین بیشینه دما امروز و فردا در پایتخت ۳۷ و روز دوشنبه به ۳۸ درجه می‌رسد.