شناسهٔ خبر: 114209 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خبر داد:

آسفالت ۴۰ هکتار از معابر محلات هدف بازآفرینی شهری یزد/ پیشرفت ۱۰۰ درصدی اکثر پروژه‌ها

احسان خواجه‌رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ تن قیر از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به ۱۶ شهرداری از شهرداری‌های استان یزد تخصیص داده شد که با همکاری شهرداری‌ها و با هزینه ۲۵ میلیارد تومانی مساحتی حدود ۴۰ هکتار از سطح معابر آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان ارایه کرد و گفت: در قالب برنامه اقدام مشترک، فعالیت‌های سه گانه‌ای از جمله ارتقا زیرساخت‌های شهری نظیر آسفالت معابر با همکاری شهرداری‌ها، اقدام در راستای نوسازی بافت‌های هدف بازآفرینی شهری با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان و افزایش سرانه‌های کاربری‌های عمومی شهری مانند فضای سبز، آموزشی و ورزشی و ... در دست انجام است.                  

به گفته خواجه‌رضایی سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ تن قیر از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان یزد به ۱۶ شهرداری از شهرداری‌های استان یزد تخصیص داده شد که با همکاری شهرداری‌ها و با هزینه ۲۵ میلیارد تومانی مساحتی حدود ۴۰ هکتار از سطح معابر آسفالت شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان یزد از الحاق  بخشی از اراضی سکونتگاه غیررسمی منطقه اسکان (جاده فرودگاه ) به شهر یزد خبر داد و گفت:. در سال ۹۱ حدود ۱۶۱ هکتار از این سکونتگاه غیررسمی به محدوده شهری اضافه شد.

به گفته وی در یزد، مساحت سه سکونتگاه غیررسمی اسکان، حسن‌آباد و صدرآباد جمعا ۴۶۰ هکتار است. در میبد هم سه سکونتگاه غیررسمی شهیدیه، میبد بالا و پایین و علی‌آباد ۳۸۰ هکتار مساحت دارند و در مجموع میزان سکونتگاه‌های استان یزد به ۸۴۰ هکتار می‌رسد.

وی در ادامه به مهمترین پروژه‌های بازآفرینی شهری یزد اشاره کرد و گفت: اجرای کمربند شهری و زیرسازی معابر در منطقه حسن‌آباد، تکمیل بلوار باروت کوب‌زاده در حد فاصل فرودگاه تا منطقه اسکان، ساخت مرکز بهداشت در محله اسکان، ساخت مرکز بهداشت در محله صدرآباد و تکمیل و کمک به آسفالت معابر در محله صدرآباد از جمله پروژه‌های مهم شهر یزد به شمار می‌روند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد افزود: در شهر میبد نیز احداث ورزشگاه در محله شهیدیه و آسفالت معابر از جمله فعالیت‌ها در این زمینه است، امسال نیز احیای راسته بازار قدیمی این شهر را در دستور کار داریم و در اعتبارات ۱۴۰۰ نیز یک میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به این که اکثر پروژه‌ها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند، تصریح کرد: در راستای توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی نیز با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم و تاکنون ۸۰۰ نفر-  ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

به گفته خواجه رضایی مساحت مناطق هدف بازآفرینی شهری استان یزد ۷ هزار و ۹۰۰ هکتار است که حدود ۲۹۰ هزار  نفر در آن ساکن‌اند.