شناسهٔ خبر: 114217 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر

بنادر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پروژه تعمیرات اساسی تاسیسات تهویه مطبوع و سیستم توزیع برق این اداره کل با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال عملیاتی شده و اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای پروژه برق رسانی به مجتمع بندری نگین نیز که کار مطالعات فازهای یک و دو آن در ادوار گذشته انجام شده است، انتخاب مشاور برای بازنگری و به روزرسانی مطالعات به همراه نظارت بر فاز اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: منشور پروژه‌ تامین آب مجتمع بندری نگین نیز به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده و همچنین پروژه تامین گاز مجتمع بندری نگین در مرحله انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات مربوطه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پروژه تعمیرات شبکه روشنایی و توزیع برق در بندر بوالخیر نیز اکنون در فرایند مناقصه قرار دارد که با انجام این پروژه علاوه بر تعمیم روشنایی به کل محوطه، برق سایر بخش‌ها مانند اسکله، تعاونی لنج نشینان و سایر اماکن بندری به طور کامل تامین خواهد شد.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه پروژه تعمیرات اساسی شبکه اطفاء حریق بندر بوشهر با اعتبار ۶۹ میلیارد ریال به صورت کامل اجرایی شده است،‌ اظهار کرد: طی این پروژه با دو هزار متر لوله گذاری صورت گرفته شبکه قدیم بهسازی و تکمیل شده و اتوماسیون پمپ‌های اطفاء حریق بندر بوشهر نیز به منظور تسریع در عملیات اطفاء حریق اجرایی شده است. 

وی افزود: در ادامه تکمیل سیستم اطفاء حریق، پروژه اتوماسیون اطفاء حریق بنادر تابعه استان بوشهر نیز در دستور کار قرار دارد که با تحقق این پروژه، پمپ‌های اطفاء در صورت بروز حوادث آتش سوزی به صورت اتومات در مدار قرار گرفته و فرایند مهار آتش سوزی سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین با اشاره به پایداری شبکه برق اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ایام پیک تابستان خاطرنشان کرد: با وجود دیزل ژنراتورهای اداره کل تامین برق اماکن و محوطه های بندری به صورت پایدار انجام شده و هیچگونه قطعی جریان برق در چندماه اخیر رخ نداده است.