شناسهٔ خبر: 114282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی اعلام کرد:

پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه فاخر ساماندهی سه راهی ایواوغلی در شهرستان خوی 

سه راهی ایواوغلی در شهرستان خوی   مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با تشریح آخرین وضعیت پروژه ساماندهی ، بهسازی و تعریض سه راهی ایواوغلی از پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اهمیت استراتژیک سه راهی ایواوغلی بعنوان جاده ترانزیتی در مسیر سه پایانه مرزی رازی ، بازرگان و پلدشت گفت: این پروژه فاخر با قرارداد مبلغ اولیه پیمان ۳۶۴ میلیارد ریال از ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 

آرامون در خصوص حجم انجام شده در این پروژه گفت : تاکنون اجرای خاکبرداری به مقدار بالغ بر ۴۰ هزار متر مکعب و خاکریزی به مقدار ۵۲ هزار متر مکعب ، برنامه ریزی اجرای ۸ دستگاه ابنیه فنی و اجرای ۱۲۰۰ مترمکعب بتن ابنیه فنی و اجرای زیر اساس به مقدار ۱۱ هزار متر مکعب از مهمترین کارهای اجرای عملیات طرح ساماندهی سه راهی ایواوغلی بوده است.

وی گفت: با اجرای طرح ساماندهی سه راهی خوی - ائواوغلی در امتداد مسیر کریدور شرق، غرب و مسیر جاده ابریشم به سمت دروازه ورودی ایران به اروپا در مسیر مرز بازرگان و تقاطع مرز رازی شاهد تحول خوبی در ایمنی محور و ایمنی درحوزه ترانزیت و راه های شمالی استان خواهیم بود.

آرامون اذعان داشت : این پروژه در راستای ایمن سازی و حذف نقاط پر حادثه بوده و امید است با اجرای آن شاهد افزایش ایمنی ترددهای جاده ای و کاهش تصادفات در این محل از محورهای مواصلاتی شمال استان باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید با رفع موانعی همچون وجود تاسیسات متعدد زیربنایی در محل پروژه و همچنین آزادسازی اراضی داخل محدوده این پروژه، اتمام آن تسریع گردد.