شناسهٔ خبر: 114338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خبر داد؛

کاهش ۳۵ درصدی زمین خواری در استان اصفهان

سرهنگ باقری ،اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: با اقدامات موثر و کنترل‌های هوشمندانه زمین خواری در استان اصفهان تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده‌اند که در راستای حفاظت از آن اقدامات پیشگیرانه در سه بخشِ (وضعی، اجتماعی، فرهنگی)، (بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان ها) و (آموزش) انجام می‌پذیرد.  

وی اذعان داشت: دقت، هوشیاری و تلاش مجموعه فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به همراه اقدامات پیشگیرانه و شبانه روزی به ویژه در ایام تعطیلات، همچنین اجرای طرح‌های تشدید حفاظت اراضی ملی و دولتی استان منجر به ایجاد امنیت پایدار در این حوزه به منظور حفظ بیت المال و کاهش جرم زمین خواری شده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با اشاره به همکاری و پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش های صورت گرفته، امسال (در سه ماهه اول سال جاری) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۳۵ درصدی تعرض و تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان بودیم.  

وی با بیان اینکه این یگان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد عنوان کرد: در بازه زمانی فوق در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۱ مورد تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به وقوع پیوست که توسط کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان مورد رفع تصرف قرار گرفت.  

سرهنگ باقری اضافه کرد: با تلاش‌های شبانه روزی بعمل آمده این تعداد در سال جاری به ۳۳ مورد کاهش یافته است و به لطف خدا توانستیم اراضی و املاک دولتی و ملی را از تعرض غیر، مصون نگه داریم.  

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.