شناسهٔ خبر: 114344 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های متولی نهضت ملی مسکن

شورای مسکن چهامحال و بختیاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری هم افزایی بیشتر دستگاه های متولی در طرح نهضت ملی مسکن برای پیشبرد بهتر و سریع تر این طرح را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، علی حیدری  در نشست شورای مسکن استان، افزود: طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باید همه دستگاه‌های متولی برای اجرای هرچه بهتر این طرح و انجام تعهدات تعریف شده تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: برای تامین زمین در شهرستان‌هایی که با کمبود مواجه هستیم می‌طلبد دستگاه‌ها همراهی کنند و موانع موجود را از میان بردارند.

معاون امور عمرانی استاندار در خصوص اراضی نهضت ملی واگذار شده به گروه های ساخت در شهرهای زیر یکصد هزارنفر نیز گفت: بنیاد مسکن و فرمانداری ها در این شهرها با اطلاع رسانی به این متقاضیان، موارد را تعیین تکلیف و در صورت عدم شروع ساخت و ساز، بنیاد مسکن نسبت به جایگزینی افراد و شروع ساخت و ساز اقدام کند.

علی حیدری همچنین با استناد به جلسه 27 اردیبهشت ماه شورای عالی مسکن کشور، بر اجرای دقیق مصوبات این جلسه توسط بانک های عامل در سطح استان تأکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، با بیان اینکه احداث پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان وارد فاز اجرایی شده است، اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ واحد در شهر شهرکرد است.

حسینعلی مقصودی افزود: ۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر در طرح های حمایتی مسکن در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی تایید نهایی شدند و تاکنون برای ۲۲ هزار و ۸۰۳ نفر پرونده تشکیل شده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده و آورد اولیه را واریز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون زمین مورد نیاز برای احداث ۸۰ درصد از کل واحدهای مسکونی تعریف شده در استان تأمین شده است، تصریح کرد: مشکل اساسی تأمین زمین در ۲ شهر لردگان و فارسان است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین برای برخی روستاها که در سال‌های اخیر به شهر تبدیل شده‌اند نیز زمینی در اختیار راه و شهرسازی نیست که باید در این خصوص نیز تدبیر اندیشیده شود.

مقصودی همچنین با اشاره به عبور خط انتقال آب از اراضی الحاقی محله 40 منظریه، خواستار همکاری آب منطقه ای و مشاور طرح با راه و شهرسازی استان برای پیگیری ها و تمهیدات لازم برای اجرای این خط انتقال شد.

در این نشست در خصوص تأمین زمین در شهر لردگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بین دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و بنیاد مسکن هم‌اندیشی شد و مقرر گردید در صورتی که قیمت تمام شده سیمان و میلگرد برای طرح نهضت ملی مسکن به قیمت درب کارخانه باشد از قیمت هر مترمربع مسکن کم شود.

نحوه اجرای دستورالعمل پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن، معرفی اراضی ملی خانمیرزا توسط منابع طبیعی استان جهت اجرای طرح نهضت ملی به راه و شهرسازی، فسخ قرارداد استیجاری و استرداد زمین واگذار شده به یکی از شرکت ها در لردگان و صدور سند به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن جهت استفاده در  طرح نهضت ملی مسکن از دیگر موارد مورد بررسی و مصوب در نشست شورای مسکن استان است.

در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال باید ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد مسکونی در شهرهای استان احداث شود که سهمیه سالانه استان احداث ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد است.