شناسهٔ خبر: 114354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار شهرستان اهر خواستارشد:

تسریع در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن شهراهر

مسکن اهر فرماندار اهر بر تسریع احداث واحد های مسکونی متعلق به نهضت ملی مسکن تاکید و گفت: برای احداث این واحدهای مسکونی زمین کافی واگذار شده است که امیدواریم با تمهیدات لازم احداث این واحدها تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان شرقی) ،ابوالفضل غنی زاده در جلسه‌ی شورای مسکن شهرستان اهر همچنین خواستار تعیین تکلیف و حل مشکلات پروژه‌های مسکن مهر شرکت آذر گستران و شهید منتظری از سوی دستگاه اجرایی ذی‌ربط شد.

وی در ادامه بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان اهر تاکید و گفت: متأسفانه در حاشیه شهر، در ساخت و سازهای منازل دستورالعمل‌های نظام مهندسی رعایت نشده است و احداث ساختمان‌ها خارج از ضابطه و غیر اصولی است و اگر در این مناطق حوادث غیرمترقبه ی طبیعی از جمله زلزله و سیل مهیب اتفاق بیافتد، با خسارات و صدمات جبران ناپذیری روبرو خواهیم شد.

فرماندار اهر بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حواشی شهر اهر تاکید و افزود: در این راستا با تشکیل کارگروه ویژه ای با حضور ادارات خدمات رسان به این موضوع رسیدگی خواهد شد. 

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از حوادث پیش بینی نشده، بر شناسایی ساختمان های کم مقاوم و آسیب‌پذیر در محلاتی که برای ساخت و سازها مناسب نمی باشند تأکید کرد.

در این جلسه اکبر فلاح سرپرست اداره راه وشهرسازی گزارشی از روند احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرک شیخ شهاب الدین ارائه کرد.