شناسهٔ خبر: 11436 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در مورد انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی قانونی است

ساختمان در حال ساخت عضو سازمان نظام مهندسی با تائید تصمیم وزیر راه در منع کارکنان وزارت کشور، شهرداری‌ها و شوراهای شهر از حضور در انتخابات هیئت مدیره سازمان نام مهندسی گفت: این تصمیم قانونی است اما مانند تصمیم قبلی در منع کارکنان وزارت راه و شهرسازی حتما با مخالفت‌هایی روبه‌رو می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم، محمدجواد ابوالفتحی اظهار کرد: ‌با توجه به بازخوردها طی ۲۰ سال سپری شده از تصویب قانون نظام مهندسی، اقدام وزیر راه و شهرسازی در ابلاغ منع کارکنان وزارت کشور و کارکنان شهرداری‌ها و شوراهای شهر در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی کاملا قانونی است. بر اساس ماه ۱۲۳ آیین نامه اجرایی که وزیر هم به آن استناد کرده در موارد سکوت و ابهام قانون، این اجازه به شخص وزیر داده شده که وارد عمل شود و بر این اساس ابلاغیه وی کاملا قانونی است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این‌که هر فرد منصفی می‌تواند ضعف در عملکرد نظام مهندسی ساختمان را به خوبی ببیند، گفت: سازمان نظام مهندسی در سال‌های گذشته نتوانسته، به جایگاه اصلی و مد نظر مهندسان برسد و بهره‌برداران نهایی این سازمان که مهندسان عضو هستند، هیچ بهره‌ای از این سازمان نمی‌برند. موضوع استقلال مسئله مهمی است که تاکنون محقق نشده و قطعا با تغییرات مقطعی هم محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در دوره جدید وزیر راه و شهرسازی تصمیمات خوبی را برای تغییر در شرایط سازمان نظام مهندسی اتخاذ کرده است اما مسئله اینجاست که با یک تصمیم فضای منفی قبلی برنمی گردد و باید مهندسان عضو نظام مهندسی با حضور در انتخابات و تصمیم درست نسبت به این شرایط احساس مسئولیت کرده و شرایط را تغییر دهند.

-----------------------------------------------------------------------------------

ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی در راستای استقلال

سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان را اینجا ببينيد.

-----------------------------------------------------------------------------------

رئیس انجمن صنفی مهندسان ناظر استان گیلان گفت: اقدام قبلی وزیر راه و شهرسازی در منع کارکنان وزارت راه و شهرسازی برای حضور در مسئولیت‌های سازمان نام مهندسی (به جز عضویت) با مخالفت و اظهارنظرهای متفاوتی رو به رو شد و حالا هم در مورد این ابلاغیه فضایی منفی را به راه انداخته اند و وزیر را طرف اتهام قرار می‌دهند.

ابوالفتحی با تاکید بر این‌که اگر اعضا و همه دلسوزان در هر موقعیتی به دنبال ایجاد و تقویت استقلال در سازمان نظام مهندسی هستند، باید زمینه عدم حضور کارکنان دولت و چند شغله‌ها را در سازمان فراهم کنند، افزود: اگر این افراد دلسوز و به دنبال خدمت هستند در همان شغلی که حضور دارند به این خدمت بپردازند مگر ما در کشورمان با کمبود نخبگان مواجه هستیم که یک نفر در چند شغل با این شرایط آسیب زا مشغول به کار شود.

وی با بیان این‌که وزارت راه یک جایگاه نظارتی دارد و نمی‌تواند بیش از حد و حدودی خود را در مسائل سازمان نظام مهندسی دخالت دهد، اظهار کرد: آنچه سازمان را از هر مشکل و دستبردی مصون می‌کند، همراهی و وارد عمل شدن خود مهندسان است تا خودشان برای احقاق حقوق خود اقدام کنند.

عضو سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: این‌که تصور کنیم با این ابلاغیه وضعیت سازمان نظام مهندسی متحول می‌شود، ساده‌انگارانه است و لازم است که سازمان‌های نظام مهندسی نیز عزم خود را برای تحول در راستای جلوگیری از فساد جزم کنند.

وی همچنین خواستار همراهی مجلس در این زمینه شد./

نظر شما