شناسهٔ خبر: 114366 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید هیات وزارت فواید عامه افغانستان از آزمایشگاه قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

بازدید هیات نمایندگی وزارت فواید عامه افغانستان با حضور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن برگزاری جلسه مشترک، از آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت مرکز بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، هیات نمایندگی وزارت فواید عامه افغانستان با حضور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن برگزاری جلسه مشترک، از آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت مرکز بازدید به عمل آوردند.

در جلسه مشترک روز گذشته،‌ عبدالکریم فاتح معاون وزارت فواید عامه افغانستان و هیات همراه، مهران غلامی معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدعلی عبدی معاون توسعه مدیریت و منابع و احمد منصوریان رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز ضمن تشریح تاریخچه، اهداف و ماموریت‌ها و فعالیت‌های بخش‌های تخصصی و آزمایشگاهی مرکز، تدوین استانداردها و ضوابط و آیین‌نامه‌ها، صدور گواهینامه و تاییدیه فنی، انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف راه و مسکن و شهرسازی را از جمله وظایف اصلی این مرکز برشمرد.

در ادامه این جلسه منصوریان رئیس بخش قیر و آسفالت مرکز با ارائه‌ای کوتاه در خصوص مهمترین اقدامات این بخش در حوزه قیر و آسفالت تاکید کرد که مطابق با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی کلیه دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در پروژه‌های در دست انجام خود موظف هستند تا قیر و آسفالت مورد نیاز را از کارخانه‌های دارای گواهینامه فنی مرکز تهیه کنند.

وی در ادامه پاسخگوی سئوالات فنی و تخصصی ارائه شده از سوی هیات افغانی بود.

در پایان این جلسه، هیات نمایندگی وزارت فواید عامه افغانستان با همراهی معاونین مرکز از آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت بازدید به عمل آوردند.