شناسهٔ خبر: 114370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال صورت گرفت؛

معاینه فنی بیش از ۱۱ هزار خوردو سنگین در خراسان جنوبی

بازدید فنی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۱۲۷۳ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی خراسان جنوبی مراجعه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، مسعود قاسمی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح استان طی ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۱۲۷۳ دستگاه ماشین آلات سنگین به این مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از تعداد ناوگان‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۷۰۲۷ دستگاه خودرو توانسته اند در مرحله اول گواهی معاینه فنی را دریافت کرده و تعداد ۱۷۹۱ خودرو نیز پس از رفع عیوب و نواقص موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شدند افزود: تعداد ۲۴۵۵ خودرو در آزمون معاینه فنی موفق به اخذ گواهی معاینه فنی نشده اند.

قاسمی تصریح کرد: ۴ مرکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره‌کل در شهرستان های بیرجند ، قاین، طبس و فردوس فعالیت می کنند و تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه انجام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: این مراکز با هدف ارتقای ایمنی، کاهش ناشی از نقص فنی خودروها ، سنجش دقیق سالم بودن خودرو ها، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد براساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، تردد وسایل نقلیه فاقد برگ معاینه فنی معتبر ممنوع است.