شناسهٔ خبر: 114385 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام (ره)/ تخلیه‌وبارگیری ۵۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور تا نیمه مرداد/ صدور مجوز تاسیس و ساخت اسکله گردشگری در ماهشهر

تجهیزات بنادر انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام (ره) و تخلیه‌وبارگیری ۵۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور تا نیمه مرداد، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر خبر داد.

انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام (ره)

فرآیند انتقال قرارداد دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه تمام بخش خصوصی به ارزش ۲۹۰ میلیارد تومان با واگذاری مجدد به سرمایه‌گذران واجد شرایط انجام شد که در صورت تکمیل، ١.٨ میلیون تن سالانه به ظرفیت نگهداری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) می‌افزاید.

نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان

آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با حضور عضو هیات عامل و معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، معاون سیاسی استانداری هرمزگان، مدیران عضو شورای حمل و نقل و اعضای جامعه دریایی و بندری این استان در بندر شهید رجایی برگزار شد.

تخلیه‌وبارگیری ۵۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور تا نیمه مرداد

میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۲۲ بندر کشور تا نیمه مردادماه امسال، معادل ۵۵.۴۴ میلیون تن بوده است.

صدور مجوز تاسیس و ساخت اسکله گردشگری در ماهشهر

مجوز تاسیس و ساخت یک پست اسکله شناور با کاربری تفریحی و گردشگری در مجیدیه بندر ماهشهر صادر شد.

بررسی‌ها برای شناسایی عامل آلودگی گسترده در ساحل کنگان ادامه دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مطابق ارزیابی صورت گرفته توسط تصاویر هوایی تاربال‌ها یا همان گلوله‌های قیرمانند در طول ده‌ها کیلومتر موجب آلودگی ساحل کنگان شده و با توجه به وسعت زیاد محدوده آلودگی باید دستگاه و سمن‌های زیربط و همچنین ساحل‌نشینان جنوب استان به تیم‌های مقابله با آلودگی نفتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه شوند.