شناسهٔ خبر: 114386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

پیگیری مراحل تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن نایین و خوروبیابانک از طریق الحاق 

سی و ششمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به منظور تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های خوروبیابانک و نایین و جبران کمبود اراضی مورد نیاز، در حال سیر مرحل الحاق اراضی به محدوده شهرها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه مجمع نمایندگان استان که با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان نایین برگزار شد، پیرامون طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: براساس آخرین آمارها، تعداد ۴۲۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۲۰۹ هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در شهرهای جدید استان بودند.  

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۱ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام شده حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند. اذعان داشت: تا کنون بیش از ۶۷ هزار نفر در زمره تایید نهایی تجمعی (تایید نهایی تا تخصیص پروژه) بوده و افزون بر ۲۲ هزار نفر دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان (در وضعیت تخصیص و افتتاح حساب) هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: شهرستان نایین در طرح نهضت ملی مسکن برای سه شهر نایین، انارک و بافران در مجموع ساخت بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد را در برنامه دارد و جمعاً نیز بالغ بر سه هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند.  

وی گفت: بمنظور تامین اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نایین و جبران کمبود اراضی مورد نیاز ۱۵ هکتار به محدوده شهر نایین و ۵ هکتار به محدوده شهر انارک الحاق شد که در مرحله انجام مناقصه جهت اخذ مشاور ذیصلاح برای ارائه طرح تفکیکی و شروع آماده سازی است.  

قاری‌قرآن اضافه کرد: با توجه به پیشنهاد الحاق ۸۵ هکتار دیگر به شهر نایین، ۱۰ هکتار به شهر انارک و ۷ هکتار به شهر بافران موضوع در مرحله اخذ استعلام های مربوطه قرار دارد.  

وی در خصوص مبحث الحاق اراضی به محدوده شهرهای شهرستان خوروبیابانک جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: جلسات کمیته کارشناسی برای الحاق جمعاً ۳۵ هکتار در سه شهر خور، جندق و فرخی برگزار شده و در حال سیر مراحل مربوطه است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر خور با توجه به اقلیم منطقه، در شورای مسکن مصوب شد تا اراضی به صورت انفرادی تحویل شود، لذا با توجه به میزان ثبت نام انجام شده در این شهر، نیاز به الحاق وجود داشت که مراحل آن در حال انجام است.