شناسهٔ خبر: 114405 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

اهداف دستگاه‌های اجرایی با همراهی خبرنگاران محقق می‌شود

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همراهی خبرنگاران با دستگاه‌های اجرایی برای نیازسنجی در جامعه و اولویت بندی اجرای برنامه‌های لازمه تحقق اهداف پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی بمناسبت روز خبرنگار در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات و تبریک این روزبا اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به مردم گفت: شناسایی نیازهای جامعه در حوزه‌های مختلف، مطالبه‌گری درست و اصولی در جامعه از مواردی است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با نظرخواهی از اصحاب رسانه و خبرنگاران به دستاوردهای مهمی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل جزء ملزومات زندگی امروزی است، افزود: کوچکترین اختلال در این حوزه باعث برهم خوردن نظم جامعه و مختل شدن زندگی روزمره افراد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: این اداره‌کل با دو هدف اصلی ارتقای ایمنی جاده و کاهش تلفات جاده اقدامات موثری را در حوزه بهسازی جاده‌ها، تعبیه علایم و تابلوهای راهنمایی، کاهش جلوه‌های بصری آزار دهنده در جاده‌ها و استقرار راهدارخانه‌های اضطراری در بزرگراه‌های و جاده‌های مناطق مختلف استان انجام‌ می‌دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل مدیریت اصولی را لازمه تحقق اهداف برنامه‌های پنج ساله عنوان کرد و گفت: در برهه‌ای از زمان و بر حسب شرایط توسعه راه‌های روستایی و در مواقعی توسعه بزرگراه‌ها و شریان‌های اصلی مورد توجه است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال جاری یک صد کیلومتر از راه‌های روستایی آماده آسفالت می‌شود گفت: از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده استان یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی است که تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات مربوط به راه‌های روستایی و افزایش ایمنی این جاده‌ها، علاوه بر کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات، مهاجرت معکوس به روستاها را رونق دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین اقدامات و عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عنوان کرد: تقسیم‌بندی و هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه راه موضوعی است که رسانه‌ها با ورود به آن و نیازسنجی‌ مناطق مختلف استان راهبردی را ترسیم و مردم را در هزینه کرد این اعتبارات اغنا و با اطلاع‌رسانی به مردم ضرورت اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی را بیان کنند.

وثوقی افزود: در حال حاضر در استان اردبیل از بابت حمل و نقل مشکل خاصی وجود ندارد و ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر اردبیل علاوه بر این استان، به استان‌های دیگر نیز خدمات می‌دهد.

وی بیان داشت: حدود ۱۴ هزار راننده دارای کارت هوشمند در حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه سالانه بیش از ۴ میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر در استان اردبیل جابه‌ جا می‌شوند ادامه داد: پایانه مرزی بیله‌سوار یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی کشور بوده و در سال‌های اخیر از نظر میزان تبادل کالا، رشد قابل توجهی داشته به طوری که در سال گذشته روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون از این پایانه تردد می‌کردند اما این رقم در سال جاری به ۴۰۰ دستگاه رسیده است.