شناسهٔ خبر: 114434 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در نواحی مستعد در نیمه شرقی کشور/ ادامه بارش‌های پراکنده در برخی مناطق

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در نواحی مستعد در نیمه شرقی کشور و ادامه بارش‌های پراکنده در برخی مناطق خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز، جمعه، ۲۱ مرداد ماه، در بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز غربی و زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد را پیش بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تا روز سه‌شنبه در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات پس از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعد و برق و  گاهی وزش باد شدید موقتی و وقوع گرد و خاک را شاهد هستیم، عنوان کرد: طی این مدت در سایر مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات باد شدید همراه با گرد و خاک را انتظار داریم که در نواحی مستعد طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد و این امر سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

نقشینه از انتقال گرد و خاک کشور عراق به ایران خبر داد و اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی ساعات به سبب وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک روی کشور عراق، انتقال آن به مرزهای غربی و جنوب غربی ایران، وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا را برای این مناطق از کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: طی امروز و فردا شرق دریای عمان، نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج خواهد شد؛ همچنین از روز یکشنبه تا روز سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج می‌شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را طی سه روز آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی کرد و گفت: آسمان تهران طی این سه روز گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد؛ همچنین بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۶ درجه است و فردا به ۳۵ درجه می‌رسد.