شناسهٔ خبر: 114458 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

انعقاد قرارداد اجرای ۴۰ کیلومتر از محور آق‌قلا/ تخصیص اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های راه و شهرسازی استان گلستان

راه آق قلا مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از تخصیص اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های راه و شهرسازی استان و انعقاد قرارداد اجرای ۴۰ کیلومتر از محور آق‌قلا خبر داد.

مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه‌های راهسازی این استان طی دو ماه اخیر فعالیت چشمگیری داشت، گفت: طی سفر ریاست جمهور به این استان بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های راه و شهرسازی استان گلستان برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: این مبلغ طی چهار سال تخصیص می‌یابد که ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت قیر برای آسفالت پروژه‌های این حوزه و ۹۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی در دست احداث است، اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر در اداره کل راه و شهرسازی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است،‌ عنوان کرد: تمامی پروژه‌های راهسازی این استان در حال اجرا است و پیمانکاران با جدیت مشغول فعالیت هستند.

ملک خاطرنشان کرد:‌ در طرح کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق‌قلا هشت پیمانکار در حوزه‌های اجرای زیرسازی،‌ تابلو و علائم و آسفالت‌ها مشغول فعالیت هستند و در محورها از دو سو فعالیت آغاز شده است.

وی این امر را نویدبخش ایجاد تحولات مثبت در حوزه راهسازی استان گلستان برشمرد و اظهار کرد:‌ محور آق‌قلا به گنبد کاووس قریب به ۸۰ کیلومتر بود که برنامه‌ریزی آن بیش از ۱۰ سال زمان برده است؛ این در حالی است که امسال پس از سفر ریاست جمهور به این استان قرارداد اجرای حدود ۴۰ درصد از این راه بسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: این پروژه در دو مقطع از سمت گنبد کاووس و آق‌قلا آغاز شده است که به گفته پیمانکار بخش آق‌قلا، این محور به طول ۱۰ کیلومتر طی دو ماه به مرحله آسفالت می‌رسد و این امر به نوعی انقلابی در اجرای راه‌های استان گلستان است؛ چراکه زیرسازی سه کیلومتر از این محور نیز در بازه زمانی دو هفته‌ای انجام شد.