شناسهٔ خبر: 114478 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

رفع ۶۰ نقطه حادثه خیز در راه های استان/ ایمن سازی ۷ نقطه دیگر در دست اقدام

نقاط حادثه خیز در سنوات قبل با تصویب کمیسیون ایمنی راه های کشور، ۹۶ نقطه حادثه خیز مصوب به خراسان شمالی ابلاغ شد که از این تعداد، ۶۰ نقطه در راه های استان رفع شده و ایمن سازی ۷ نقطه دیگر در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خراسان شمالی)، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ایمن سازی ۴ نقطه پرتصادف و دارای تصادف در محورهای استان با صرف ۴۷ میلیارد ریال اعتبار طی ۴ ماه سال جاری به اتمام رسیده است.

وی افزود: نقاط پرتصادف و دارای تصادف رفع شده در سال جاری در محورهای بجنورد_شیروان، پیش قلعه_راز، بجنورد_سنخواست و امیرآباد_جاجرم بوده است.

وی با بیان این که ایمن سازی و رفع ۷ نقطه پرتصادف دیگر نیز در دست اقدام است، ادامه داد: هر ۳ سال یک بار طبق نظر کارشناسی پلیس راه و راهداری، تعداد تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در جاده ها بررسی و بعد از تصویب کمیسیون ایمنی راه های کشور ابلاغ می شود و در سال جاری نیز ۴ هزار و ۱۶۰ رکورد تصادف (فوتی و جرحی) در طول راه ها طی ۳ سال اخیر با همکاری پلیس راه استان در سامانه مربوطه ثبت شده است که پس از پردازش اطلاعات، آخرین وضعیت نقاط حادثه خیز ابلاغ خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۲ نقطه پرتصادف تا پایان سال ایمن سازی و رفع خواهد شد و پیش بینی می شود حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در این راستا هزینه شود.

شهامت اظهار امیدواری کرد: تصویب ۲۱۰ میلیارد تومان از منابع ریاست محترم جمهور به استان به منظور رفع ۴۰ نقطه پرتصادف، طی ۲ سال آینده تمامی نقاط پرتصادف شناسایی شده در محورهای استان رفع و به طور کامل ایمن سازی شود.