شناسهٔ خبر: 114490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور نماینده ولی فقیه در استان:

کلنگ پروژه ۱۲۰ واحدی مسکن طلاب حوزه علمیه بندرعباس بر زمین زده شد

کلنگ زنی پروژه طرح نهضت ملی مسکن حوزه علمیه بندرعباس مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: مراسم کلنگ زنی پروژه ۱۲۰ واحدی مسکن طلاب شهرستان بندرعباس با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و استاندار هرمزگان بر زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی با اشاره به آغاز مراسم کلنگ زنی پروژه ۱۲۰ واحدی مسکن طلاب شهرستان بندرعباس اظهار داشت: این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان و سایر مسؤولان آغاز شد که در چنین پروژه ای به دنبال ساماندهی ۱۲۰ طلبه متأهل فاقد مسکن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: از سهم ۴۹ هزار و۹۵۰ واحد استان هرمزگان از طرح ملی نهضت مسکن تاکنون زمین حدود ۵۰ درصد آن تامین و عملیات اجرایی نیز آغاز شده است و این نوید را به مردم هرمزگان می دهیم با برنامه ریزی و پیگیری مستمر تا پایان سال جاری به تمام تعهدات خود عمل خواهیم کرد.  

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان آمادگی لازم را برای تامین زمین جهت تعاونی ها دارد و از طرفی اقشار مختلف مردم هرمزگان هم می توانند در طرح خود مالکی نهضت ملی مسکن طبق فرهنگ بومی و یا سلیقه اشان با دریافت تسهیلات، خانه های خود را در ملک شخصی بسازند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در آئین کلنگ زنی طلاب حوزه علمیه گفت:۱۵۰ هکتار از اراضی شهر بندرعباس به واسطه عبور خط انتقال گاز، در راستای توسعه شهر بندرعباس مورد استفاده قرار نمی گرفت، با پیگیری های انجام شده مقرر شد که بخشی از این اراضی به عموم مردم واگذار شود تا مجموعه های مختلفی از جمله تعاونی های مردمی، نهادها و دستگاه های اجرایی از آن استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: تا زمانیکه جابجایی خط انتقال گاز انجام می شود، قسمت های قابل واگذاری در اختیار توسعه شهر قرار خواهد گرفت.