شناسهٔ خبر: 114491 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر تشریح کرد؛

آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر/ فروش محتوای کانتینرها توسط ستاد اجرایی فرمان امام در پی فک پلمب و تعیین تکلیف از سوی دادستانی

کانتینرهای رها شده در بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر، آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر را تشریح کرد و گفت: با صدور حکم از سوی دادستانی نسبت به فک پلمب کانتینرها اقدام شد و با صدور حکم از سوی قاضی اصل ۴۹، نسبت به خروج کالاها از بندر و فروش آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبادرت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی ‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر، درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر، گفت: از سال ۱۳۸۲ فعالیت کانتینری در بندر بوشهر آغاز شد و تا سال ۱۳۸۹ فعالیت‌ها به صورت دستی ثبت می‌شد و از سال ۸۹ به بعد شاهد ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و مکانیزه بودیم و فرایند ثبت داده‌ها تغییر کرد.

وی ادامه داد: از سال ۸۲ تاکنون، ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار کانتینر در بندر بوشهر تخلیه‌وبارگیری شده است و از اسفند ۱۴۰۰ شمارش تک تک کانتینرها و تطبیق آن‌ها با سامانه‌ کانتینری آغاز شد و تا نیمه دوم اردیبهشت به طول انجامید و مشخص شد اطلاعات ۳۰ کانتینر در سامانه وجود ندارد در حالی که کانتینرها در بندر موجود است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه این اتفاق ممکن است به دلیل خطای انسانی یا از دست رفتن اطلاعات ناشی از حمله سایبری صورت گرفته در سال ۹۹ باشد، عنوان کرد: در عین مکاتبه با شرکت‌های کشتیرانی در خصوص دریافت اسناد مرتبط و تعیین صاحب کالای ۳۰ کانتینر مربوطه، اما متاسفانه اطلاعات خاصی در این زمینه به دست نیامد و صاحب یا صاحبان کالا مشخص نشدند.

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه گزارش مربوط به ۳۰ کانتینر رها شده به نهادهای نظارتی و بازرسی ارائه شده است، اظهار داشت: با دستور معاون دادستان نسبت به فک پلمب کانتینرها اقدام و شمارش محتوای کانتینرها آغاز شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه فهرست کانتینرها در اختیار معاون دادستان قرار گرفته است، یادآور شد: اقدامات مربوطه از سوی دادستانی دنبال می‌شود و با صدور حکم از سوی قاضی اصل ۴۹ نسبت به خروج محتوای کانتینرها و فروش کالاهای مربوطه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، اقدام خواهد شد.