شناسهٔ خبر: 114501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های لرستان مطرح شد؛

ضرورت تعامل پلیس، دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در اجرای طرح اربعین حسینی

ضرورت تعامل پلیس، دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در اجرای طرح اربعین حسينی سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان لرستان با محوریت اجرای طرح جابجایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، در سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: استان لرستان به دلیل واقع شدن در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، از مسیرهای پرتردد زائران اربعین حسینی است از این‌رو تمام دستگاه‌های امدادی، خدمت‌رسان و پلیس باید در اجرای طرح اربعین حسینی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه لرستان به عنوان پشتیبان مرز مهران نقش تاثیرگذاری در جابجایی و اسکان زائران دارد، افزود: مسئولیت کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان برعهده اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان قرار دارد و بابد با تعامل دیگر دستگاه‌ها، تلاش شود مسیری ایمن و سفری بدون دغدغه برای زائران اباعبدالله علیه‌السلام فراهم شود.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم از فعال شدن کمیته‌های حمل و نقل شهرستانی این اداره‌کل به‌منظور شناسایی نواقص جاده‌ای اولویت‌دار و ایمن‌سازی محورهای منتهی به مرز مهران، تجهیز راهدارخانه‌ها برای اسکان موقت زائران، تشکیل جلسات و توجیه انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و فعالان حمل‌ونقل برای جابجایی زائران و درصورت نیاز جایگزینی اتوبوس‌های در راه مانده، تشکیل جلسات هماهنگی با فرمانداران و اعضای ستاد اربعین شهرستان‌ها خبر داد.

وی، آمادگی ۱۷۳ دستگاه ناوگان اتوبوسی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: علاوه بر پوشش زائران استان، درصورت اعلام نیاز استان ایلام بلافاصله نسبت به اعزام ناوگان و خدمت‌رسانی شایسته به زائران اقدام خواهد شد.

در این جلسه مصوباتی شامل: جانمایی موکب‌های مردمی با محوریت راهداری لرستان و با استقرار پلیس، دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان، رفع نواقص پایانه مسافربری برون‌استانی خرم‌آباد، برگزاری چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها با موضوع اربعین در ۱۰‌روز آتی، شناسایی نقاط مستعد حادثه و دارای نقص مسیرهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در حوزه استحفاظی لرستان برای ارتقای ایمنی تردد زائران، هماهنگی با مخابرات برای حذف نقاط کور تلفن همراه در آزادراه خرم‌آباد_اراک و تشکیل تیم‌های نظارتی برای احصاء نواقص مجتمع‌های خدماتی رفاهی و جایگاه‌های سوخت و نمازخانه‌های بین‌راهی به تصویب رسید.

همچنین، ممنوعیت تردد خودروهای زائران از مسیر در دست احداث گیلوران در محور خرم‌آباد_کوهدشت و ایمن‌سازی این منطقه کارگاهی توسط راه و شهرسازی، تامین خودروی سبک برای گشت‌های راه و ترابری توسط فرمانداری‌ها و اطلاع‌رسانی شایسته از سوی صدا و سیما از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان، دبیر شورای ترافیک، فرماندهان پلیس راه و راهور استان، نمایندگان دیگر دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمت‌رسان و آزادراه خرم‌آباد_اراک حضور داشتند.